Kolorowanie szescianu

0

Mam siatkę szescianu w 3d, wszystkie obroty zaimplementowane. Chcę teraz pokolorowac kazda sciane innym kolorem. Nie moge sobie poradzic z wyznaczeniem scian szescianu, ktore maja byc widoczne. Jaki algorytm rozwiaze moj problem?

0

A mozesz podasz technologie, ktorej uzywasz ? OpenGL ? DirectX ? A moze piszesz wlasny silnik 3D ?

0

wlasny silnik od podstaw, mam tylko putpixel i to wszystko

0
iksarp napisał(a)

wlasny silnik od podstaw, mam tylko putpixel i to wszystko

Massakra... a jakiś dostęp buforowany? poprzez wskaźnik na powierzchnię? lub chociaż na scanline? bo wywoływanie milion razy putpixela żeby wypełnić ekran to nie jest dobry pomysł.

0

scanline mam tez zaimplementowanego, tylko w jakiej kolejnosci mam go odpalic dla danego ulozenia scian..

0

masakra-tzn sam tez tak kiedyś robiłem bo to fajna zabawa-do czego to potrzebujesZ?

A co do wiedzy to ją znajdziesz w książce:) Poważnie piszę-idziesz do biblioteki i o dziwo znajdziesz tam taką "Grafika komputerowa". Nie wiem dlaczego akurat ta (przynajmniej na śląsku) jest taka popularna.

Bierzesz i czytasz i już wiesz - poradzi Ci (w pseudokodzie) jak takie rzeczy pisać, jak łączyć transformacje i jak podchodzić do powierzchni i ich połozenia na 2d, widocznosći etc. Przeczytałem ją i już nie musiałem pytać:)

Takie pisanie na forum-tak szerokiego zagadnienia do bani jest.

Do książek:)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1