Witam!
Zainteresowało mnie ostatnio pygame, a z racji tego, że ucząc się nowych rzeczy często pisze sobie przy okazji w nich jakiś ćwiczebny program to też po przeczytaniu kilku stron tutka postanowiłem napisać skromną grę w założeniach przypominającą arkanoida, ale mniejsza z tym bo nie jest to istotne. Doszedłem do momentu w którym mam kilka piłek odbijających się po pustej planszy i chciałem również, żeby odbijały się one od siebie na wzajem, ale pojawił się tutaj drobny problem. Otóż nie zawsze się od siebie odbijają, a właściwie prawie nigdy.

do zderzeń używałem czegoś takiego:

def kolizje(self):
	lista=self.sprites()
	i=0		
	for x in lista:
		i2=0			
		for y in lista:
			obszar=x.rect.inflate(10,10)
			if obszar.colliderect(y.rect.inflate(5,5)) and i != i2:
				x.kolizja_pilka()
				y.kolizja_pilka()
			i2=i2+1
		i=i+1

Z początku myślałem, że to przez to, że kulki są za małe dlatego je powiększyłem. Sądziłem,że mimo iż widzę jak przez siebie przechodzą wcale tak nie jest, bo jest to tylko iluzja ruchu zrobiona przez moje oko, ale jednak to nie to.

http://rafb.net/p/lazUfw45.html tutaj jest cały kod