wyswietlanie grafiki

Odpowiedz Nowy wątek
2006-11-27 13:17

Rejestracja: 13 lat temu

Ostatnio: 12 lat temu

0

Witam..

wiec zaczalem pisac scenariusz/projekt MMORPG i zastanawiam sie na jakiej zasadzie wyswietlana jest grafika za pomoca sprite' ów?

Ogolnie to nie wiem co najlepiej wybrac do generowania grafiki 2d?


Pozdrawiam, Tomek ;-)

Pozostało 580 znaków

2006-11-27 14:15

Rejestracja: 16 lat temu

Ostatnio: 10 lat temu

0

Grafika spritowa jest ogólnie prosta - masz w przestrzeni obrazu wycinek płaszczyzny - najczęściej prostokąt lub inny zbiór wielokątów - ustawiony równolegle do powierzchni ekranu (bez względu na to, w którą stronę "obiekt" powinien być odwrócony). Na nim rysujesz taki obraz, jaki z danej strony powinien zobaczyć gracz.

Przykład: Duke Nukem 3D

Im więcej klatek obrazu przewidzisz, tym obraz będzie bardziej realistyczny, ale stworzenie wymagać będzie więcej pracy i pamięci dla klatek.

Odmianą grafiki spritowej jest tzn. grafika billbordowa. Idea jest podobna, ale obiekt jest rysowany na kilku płaszczyznach jednocześnie, a płaszczyzny są na stałe umieszczone w przestrzeni, a więc nie równoległe do ekranu.

Przykład: renderowanie drzew i krzewów


<font color="red">Konto porzucone</span>

Dzięki wszystkim forumowiczom za lata wspólnych dyskusji; miłej zabawy w programowanie!
Sławomir 'Szczawik' Włodkowski

Pozostało 580 znaków

2006-11-27 18:43

Rejestracja: 13 lat temu

Ostatnio: 12 lat temu

0

a powiedz mi Szczawik prosze... z czego najlepiej uczyć się uzywania sprite' ów? bo przeszukujac fora zazwyczaj byly poruszane zagadnienia z directadraw' em, allegro, etc, ale nic o tym jak wstawiać w gre sprite' y..

i wybaczcie za niektore moje sformulowanie na temat grafiki...


Pozdrawiam, Tomek ;-)

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0