Na partycję systemową, zwykle daję ok 40GB, reszta na partycję z dokumentami:
[lew@T430 reset]$ df -h
System plików rozm. użyte dost. %uż. zamont. na
dev 1,8G 0 1,8G 0% /dev
run 1,8G 1,2M 1,8G 1% /run
/dev/sda5 37G 20G 16G 56% /
tmpfs 1,8G 31M 1,8G 2% /dev/shm
tmpfs 4,0M 0 4,0M 0% /sys/fs/cgroup
tmpfs 1,8G 42M 1,8G 3% /tmp
/dev/sda1 100M 59M 41M 60% /boot
/dev/sda7 363G 235G 110G 69% /home
tmpfs 364M 36K 364M 1% /run/user/120
tmpfs 364M 40K 364M 1% /run/user/1000
/dev/sda3 38G 24G 14G 65% /mnt/win10
20G na linuksie to pełen system, ale gry mam na partycji z dokumentami /home
. Z drugiej strony mam Archa, raczej minimalistyczna instalacja, żadnych KDE, wielkich IDE, itp; narzędzia raczej konsolowe. Więc może lepiej trochę więcej na Minta i z jakimś IDE.
Instalacja Windowsa, te 24GB to jest praktycznie czysty system, tylko jedną grę tam mam, która nie chodzi na Linuksie, więc to 40GB to pewnie mało jeśli ma to być główny system u ciebie. :)
Nic mi nie wiadomo, żeby ilość miejsca na partycji systemowej miało znaczenie dla prędkości kompilacji. Może ewentualnie partycja swap. Zdaje się 2xilość RAMu się zaleca.