Postfix - dostarczanie poczty na porcie innym niż 25?

0

Witam,

Niestety mój ISP (Internetia) postanowił uchronić mnie przed mozliwością wysyłania spamu gdyby mój komputer został zainfekowany. Więc wspaniałomyślnie zablokowano mi (bez uprzedzenia) caly ruch wychodzący na porcie 25.

Jak łatwo się domyślić - nie mogę już wysyłać poczty z mojego serwera, bo postfix komunikował się z serwerami zewnętrznymi na porcie 25.

Oczywiście, jak również łatwo się domyślić, na maile odpowiadają tylko debile i nawet jeśli napiszę że mam serwer mailowy i nie potrzeba mi do szczęścia blokowania ruchu na porcie 25 to i tak w odpowiedzi dostanę jedynie linka do instrukcji jak skonfigurować Outlook Express zeby wysyłał pocztę na innym porcie, a reszta mojego pytania nie zostanie zrozumiana (równie dobrze mogłaby być napisana po chińsku).

Więc obrałem inną strategię - napisałem aby mi wskazano na jakiej konkretnie podstawie bez uprzedzenia zmieniono mi parametry usługi, skoro umowa nie określa że taka blokada może zostać wprowadzona. Nie tłumaczę już im po co mi otwarty port 25, lecz upominam się o wyłączenie blokady bo nie mają prawa zmieniać parametrów usługi bez uprzedzenia - zobaczymy, może to coś da (chociaż wątpię).

Więc pytanie do was - czy jest jakas mozliwość żeby mój serwer komunikował się z serwerem odbiorcy na porcie innym niż 25? Ale nie chodzi mi o relay przez serwery google. Czy już raczej muszę sie pogodzić z tym że nie bedę mógł wysyłać maili??

0

W TPSA jest możliwość uruchomienia braku blokady (prefix "bez ochrony" w nazwie użytkownika, czy jakoś tak). Przejrzałem Google i wygląda na to, że Netia nałożyła blokadę wszystkim.
W komentarzach do bloga swojego napisali jednak coś takiego: http://blog.netia.pl/netia/entry/mozecie-miec-problem-z-wysylaniem-poczty-my-rowniez-zablokujemy-port-25#bco33160

Rozwiązanie 2: proxy przez zewnętrzny serwer. Ale w takim wypadku pewnie można by i serwer postawić na innym serwerze.

0

port 587 : www.lemat.priv.pl/index.php?m=page&pg_id=136

Pozdrawiam
paweld

0

Ok sprawa załatwiona. Wykonałem telefon do Internetii - na szczęście odezwała sie osoba, która wie co to jest serwer pocztowy zmiast lalki z obsługi klienta. Po krótkiej rozmowie facet odgrzebał moją korespondencję z nimi i stwierdził że ok, uzasadnienie jest wysłane pisemnie więc odblokują - i wygląda na to że odblokowali.

Gdyby ktos jeszcze potrzebował - jeśli chcesz żeby ci odblokowali musisz mieć dobre uzasadnienie, wysłać je mailowo i najlepiej zadzwonić do nich - w innym przypadku na maile odpowie tylko lalka z obsługi klienta i poda ci linka jak zmienić konfiguracje OutlookExpress.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1