Proste MMORPG - jaki protokoł / technologie

0

Cześć,

Tworzę gre RPG w javie, biblioteka libgdx po stronie clienta.

Poza typowymi funkcjonalnościami dla rpg, chciałym, aby moja gra zawierała też proste funkcjonalności multiplayer:

  • ranking poziomu, złota itp. aktualizowany np. raz na pół godziny.
  • arena - nie czasu rzeczywistego, gracz który walczy na arenie ma dobieranego losowego przeciwnika, który może być offline, walka jest obliczana automatycznie przez serwer, gracz tylko 'oglada'.
  • gildia z systemem chatu.

Gracz nie porusza się po mapie, jest to bardziej gra gdzie wszystko dzieje się automatycznie po kliknięciu przycisku, typu 'wyprawa', 'lochy', gdzie po wejściu postać automatycznie walczy - coś w stylu gier shakes and fidget.

Zastanawiam się :

  • Czy dla takiej gry komunikacja po http byłaby wystarczająca? Zastanawiam się czy wystawić po prostu REST API i komunikować się po http czy może lepiej iść w websockety? Komunikaty nie będą wysyłane często, raz na kilka sekund - rozpoczęcie walki, zakończenie walki itd.
  • Po stronie serwera chciałbym również pisać w javie, czy spring websocket nadaje się do tworzenia serwerów gier, czy mieszam technologie? Generalnie mam doświadczenie w springu, ale nie mam w tworzeniu gier, czy myślicie, że stworzenie rest api / weboscket dla takiej gry mmorpg z wykorzystaniem springa będzie w porządku? Ogólnie nie planuję podbijać świata tą grą, bardziej jako projekt po pracy do zabawy.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

0

Hej, jeśli to ma być proste to HTTP będzie wystarczające, w razie rozwoju możesz pójść w WebSocket, ale po co sobie na razie zawracać tym głowę, jak w twoim wypadku przyda się to głownie to chatu online. Z arena widzę że też będziesz musiał aktualizować postać swojego gracza + eq, więc http i json będzie spoko. Do klasycznego multiplayer to pamiętam że z kryonet się korzystało, ale na potrzeby twojej gry raczej nie będzie potrzebny.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1