Cześć,
Tworzę gre RPG w javie, biblioteka libgdx po stronie clienta.
Poza typowymi funkcjonalnościami dla rpg, chciałym, aby moja gra zawierała też proste funkcjonalności multiplayer:
- ranking poziomu, złota itp. aktualizowany np. raz na pół godziny.
- arena - nie czasu rzeczywistego, gracz który walczy na arenie ma dobieranego losowego przeciwnika, który może być offline, walka jest obliczana automatycznie przez serwer, gracz tylko 'oglada'.
- gildia z systemem chatu.
Gracz nie porusza się po mapie, jest to bardziej gra gdzie wszystko dzieje się automatycznie po kliknięciu przycisku, typu 'wyprawa', 'lochy', gdzie po wejściu postać automatycznie walczy - coś w stylu gier shakes and fidget.
Zastanawiam się :
- Czy dla takiej gry komunikacja po http byłaby wystarczająca? Zastanawiam się czy wystawić po prostu REST API i komunikować się po http czy może lepiej iść w websockety? Komunikaty nie będą wysyłane często, raz na kilka sekund - rozpoczęcie walki, zakończenie walki itd.
- Po stronie serwera chciałbym również pisać w javie, czy spring websocket nadaje się do tworzenia serwerów gier, czy mieszam technologie? Generalnie mam doświadczenie w springu, ale nie mam w tworzeniu gier, czy myślicie, że stworzenie rest api / weboscket dla takiej gry mmorpg z wykorzystaniem springa będzie w porządku? Ogólnie nie planuję podbijać świata tą grą, bardziej jako projekt po pracy do zabawy.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc