Gdzie sprzedać grę na PC/Android?

0

Witam wszystkich.
Z okazji iż jest to mój pierwszy post to chciałbym podziękować za przyjęcie do grupy i się ze wszystkimi przywitać.
Jako iż zajmuję się tworzeniem gier i wykonałem dla siebie w formie nauki kilka gier na Androida oraz PC, to chciałbym zapytać się o jedno.
Mianowicie wiem iż publikacja gry na Steam, czy Sklepie Play dla zwykłego szarego programisty może być mało opłacalna, to czy istnieje jakaś platforma do sprzedaży gier z prawami firmą firmom, które zajmują się wystawianiem gier na Stem-ie albo Sklepie Play?
Na jakich zasadach taka sprzedaż się odbywa i czy w ogóle się tak robi?
Czy mogę (lub w jaki sposób) pozyskać inwestora aby bardziej rozbudować grę?
Załóżmy że mam grę na PC i chciałbym ją sprzedać.
I jak to zrobić, aby firma, której zaoferuję takową grę, nie podpatrzyła projektu i nie skopiowała pomysłu?
Będę wdzięczny za pomoc.

2
tdx110 napisał(a):

Czy mogę (lub w jaki sposób) pozyskać inwestora aby bardziej rozbudować grę?

Rzuć okiem na tę książkę. Jest ogólnie o pozyskiwaniu kasy innych ludzi na projekty, ale powinna ci trochę powiedzieć: co gdzie, jak i czy warto: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5001313/aniol-w-piekle

I jak to zrobić, aby firma, której zaoferuję takową grę, nie podpatrzyła projektu i nie skopiowała pomysłu?

No ale jak chcesz to zastrzec? Zakładając, że wypuścisz grę na Google Play to jak zobaczy to firma, która ma miliony na projekty i może nasypać górę kasy na promocję nie będziesz miał szans z nimi tak czy inaczej. To nawet jak wymyśliłeś grę na miarę Złych ptaków to wcześniej czy. później ktoś to skopiuje w ten czy inny sposób.

3

Poważny, szanujący się wydawca nie będzie marnował zasobów na klonowanie Twojej gry. Jeśli jest producentem, to rozwija swoje projekty. A nie będzie ryzykować i opłacać zespół klonerów przez min. pół roku. Mniej ryzykowne będzie sprzedawanie Twojej pracy.

Jeśli Twój projekt będzie interesujący dla danego wydawcy, to raczej będzie chciał z Tobą nawiązać współpracę, żebyś ew. wprowadzał poprawki zgodne z jego wizją.

Możesz próbować podpisać umowę o zachowaniu poufności, zanim pokażesz swój projekt, ale moim zdaniem to zbędna formalność. Twórz gry, które trudno skopiować :]

3
Spine napisał(a):

Twórz gry, które trudno skopiować :]

A to takie, w które ludzie bedą chcieli grać nie lepiej ?

0

@S4t: Jedno nie wyklucza drugiego.
Jak zrobisz grę z bardzo fajnym gameplayem, bogatym contentem itd. Gdzie zrobienie klona potrwa 2 lata, a i tak trudno będzie zaimplementować mechanikę 1:1...

To zdążysz wydać grę zanim któryś zły wydawca ją sklonuje.

0

@S4t:

S4t napisał(a):

Rzuć okiem na tę książkę. Jest ogólnie o pozyskiwaniu kasy innych ludzi na projekty, ale powinna ci trochę powiedzieć: co gdzie, jak i czy warto: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5001313/aniol-w-piekle

Jestem programistą, książki o pozyskiwaniu kasy nic mi nie mówią.

Co do gier jakie pisałem to: Tower Defense 2D (Android), Hack and Slash 2D (Android), Zręcznościowa gra 3D (Android), Tower Defense 3D z dodatkami FPS i TPS(komputer)

2

A sam tworzysz grę która nie jest oparta na pomysłach innych? To normalne że ktoś podbierze pomysł jeśli jest dobry, zazwyczaj to nie szkodzi oryginalnej marce.
Ja nie w branży, ale z tego co wiem to raczej działa albo tak że tworzysz gry i wydajesz samemu i dopiero zwracasz uwagę na siebie wydawców którzy się kontaktują z tobą i chcą nawiązać współpracę na kolejną / ewentualnie port istniejącej na inne platformy.
Albo promujesz nie zrobioną jeszcze grę, pokazujesz trailery i progress, zbierasz kasę na jakimś portalu fundraisingowym, robisz ogólnie szum wokół swojego pomysłu zamiast go chować i w trakcie developmentu wydawca sam się znajduje i dodaje swoje pomysły. Tak przynajmniej to wyglądało w success storiesach jakie czytałem.

Tak że robisz grę od początku do końca według tylko swojego pomysłu a później ją tylko odsprzedajesz to nie słyszałem. Chyba że chcesz sprzedać swoją grę jako gotowiec na stronach z assetami - dużo tego tam i może kokosów z tego nie ma ale przykładowo można sobie kupić gotowego "mario klona" za $10, podmienić tylko tekstury i muzykę i wydać samemu pod własną nazwą i kupionych sztuk takiego prawie gotowca jest czasem po kilka tysięcy. Opłaca się to w dwie strony, można oszczędzić miesiące developmentu jakichś podstawowych mechanizmów za parę dolarów.

Nadal upieram się przy swoim zdaniu że ogólny pomysł jest najmniej ważny, ważniejsze jest wykonanie. Wszyscy słyszeli o grze "Portal", a ilu poza fanami portala słyszało o grze "Narbacular Drop"?

0

A jest możliwość sprzedawania swojej gry pod szyldem czyjejś firmy (bardziej znanej)?

6

Zapoznaj się z historiami różnych gier...

Np. Shadow Warrior robiony przez polską firmę Flying Wild Hog został wydany przez Devolver Digital.
Możesz próbować nawiązać z nimi współpracę: https://pitch.devolverdigital.com/

Do mniejszych gier jednym z bardziej znanych wydawców jest tinyBuild: https://www.tinybuild.com/how-to-pitch-your-game
Wydali np. grę Party Hard (fajna, ale ma bugi, których twórcom nie chce się usuwać...).

Ostatnio twórcy World of Goo (niezależny wydawca własnych gier) zajęli się wydaniem gry znajomego: https://tomorrowcorporation.com/ ( https://store.steampowered.com/app/1721530/The_Captain/ )

4

Czyli szukasz wydawcy po prostu? Opinii o wydawcach najlepiej zaciągnąć u deweloperów, którzy publikowali w ten sposób gry. Polski 11Bit Studios zajmuje się, między innymi, wydawaniem https://11bitstudios.com/publishing/ Jak cały proces wygląda? Nie mam pojęcia.

Polecam też prezentację jednego z wydawców na GDC, o tytule przekonującym, że nie potrzebujesz pieprzonego wydawcy :D Tytuł trochę clickbait, bo typ stara się skondensować w zjadliwą pigułkę jak wygląda praca z wydawcą, jakie powinieneś mieć pytania gdy szukasz takowego, czego możesz się spodziewać i kiedy ich olać i iść samemu, itd, itp.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1