zapis do tablicy wielowymiarowej char przekazywanej z funkcji

0

jak zapisać do tablicy znaki przekazywane z funkcji ??
Chodzi mi o taki zapis aby każda partia znaków przekazywana z funkcji była zapisywana do nowej tablicy.

char znaki[20][5];

void zapis(char * text)
{
  static uint8_t licz;
  
  while(*text)
  znaki[licz++][text++]= *text++;  
}
1

Widzę, ze nie posmakował ci komentarz.

Przed zajęciem się embedded musisz NAPRAWDE DOBRZE zasymilować język. Inaczej będzie katastrofa.

czesław111 napisał(a):
char znaki[20][5];

void zapis(char * text)
{
  static uint8_t licz;
  
  while(*text)
  znaki[licz++][text++]= *text++;  
}

Jak nie czujesz NAPRAWDĘ DOBRZE jak działa operator ++, to nie musisz go używać. Tak, wiem, dużo plusplusów to tak bardziej hakersko wygląda ... więc muszi zapisać to "mniej hakersko", bo masz ich za dużo.

Zmienna statyczna jawnie nie inicjowana ... kolejne kuriozum. Funkcja ma być raz używa?

Problemy są również projektowe/koncepcyjne

czesław111 napisał(a):

aby każda partia znaków

A co to jest partia ? C-string zakończony `\0' ? Zawsze cztery plus piąty zerowy ?
Próbując domniemać z kodu założenia, to by była jakaś skrajnie dziwna struktura danych

Jakie dane NAPRAWDĘ masz ? bez tego nie da się nam odpowiedzieć.
Bez jasnego określania założeń i tobie nie da się zrobić kodu.

0

chciałbym przekazać kilka zmiennych przez funkcje znaki().

np:
znaki("ala");
znaki("ma");
znaki("kota");

Struktura danych posłurzy do debugowanie kodu bo gdzieś w kodzie mam popełniony błąd i nie mogę namierzyć.
Debugowanie będzie polegało na tym że w kodzie pozostawiam pewne znaki które będą wczytane do tablicy i potem po wykonaniu kodu prześle uart-em.
Dlaczego znaki?? bo się lepiej analizuje niż liczby.

0

@czesław111:

a) Dlaczego tak?
w tradycji arduino przesyła się dane debugowe na bieżąco
Przechowanie kosztuje RAM, którego na AVR masz malutko i wiele innych powodów.

b) Dlaczego tak?
a nawet jeśli przechowywać, też "dlaczego tak" ?
Co jest założeniem, a co (bardziej czy mniej nieszczęśliwą) implementacją, tu bardziej nieszćęśliwą.

Oprócz błędów kodowania (właściwie trudno tu znaleźć linie, ze nie ma dyskusji przynajmniej o lżejszym problemie *) pachnie jak mocny XY Problem.
https://en.wikipedia.org/wiki/XY_problem#:~:text=The%20XY%20problem%20is%20a%20communication%20problem%20encountered,believe%20will%20allow%20them%20to%20resolve%20issue%20X.

A na marginesie doraźnego problemu, naprawdę ostrzelaj się z C na pececie, nauka języka na uK to bardzo zła ścieżka. Poustawiaj breakpinty, pooglądaj zmienne, tego nie będziesz miał na uK.
Moim zdaniem jedną z większych chorób jest użycie mikrokontrolerów w nauce języka. Do uK należy przystępować nie mają żadnych problemów z językiem, inaczej się nie uda.

do debugowanie kodu bo gdzieś w kodzie mam popełniony błąd i nie mogę namierzyć

*) nie weź tego nadmiernie osobiście, ale jak reszta wygląda podobnie, to tam jest nie jeden błąd, ale całe stada krzyżujących się błędów. Brutalna statystyka.

0
czesław111 napisał(a):

jak zapisać do tablicy znaki przekazywane z funkcji ??
Chodzi mi o taki zapis aby każda partia znaków przekazywana z funkcji była zapisywana do nowej tablicy.

char znaki[20][5];

void zapis(char * text)
{
  static uint8_t licz;
  
  while(*text)
  znaki[licz++][text++]= *text++;  
}

Dobra rada. Nie deklaruj w C tablic wielowymiarowych. To w działaniu niczym się nie różni od jedno.wymiarowej ale łatwo się pogubić. Zadeklaruj tablice 100 znakową.
text czy text++ to wskaźnik, a ty adresujesz tym tablice. Troche bez sensu.

Wyjaśnij co chcesz osiągnąć bo nie do końca rozumiem.

  1. każde wywołanie procedury zapis ma zapisać do kolejnego bloku 5 znaków. To potrzebny jest stan, którego u Ciebie nie ma.
  2. text ma jeden tekst za drugim każdy zakończony \0. Wtedy musi być coś co powie, że to już w ogóle koniec, na przykład samo zero.

Opcja 1

#define ZNAKI_1_ELEMENT 5
#define ZNAKI_ILOSC_ELEMENTOW 20
char znaki[ZNAKI_1_ELEMENT*ZNAKI_ILOSC_ELEMENTOW],*znakiptr=znaki;
void zapis(const char *text) {
 int a=ZNAKI_1_ELEMENT;
 if(znakiptr>=znaki+sizeof(znaki)) return; //zabezpieczenie przed przepełnieniem
 while(a--) {
  *(znakiptr++)=*text;
  if(*text) text++;
 }
}

Po pierwsze - to ile jest elementów i jakiej długości mamy w #define jakby kiedyś trzeba było zmienić. łatwiej.
Procedura wpisuje jeden element z text, dopełniając \0 gdy jest mniej niż ZNAKI_1_ELEMENT znaków.
znakiptr wskazuje na miejsce kolejnego elementu. Jak chcesz zacząć od nowa to znakiptr=znaki;
Rozumienie czym jest tablica naprawde (po prostu miejscem w RAM, 100 bajtów w tym przypadku), czy wskaźnik i myślenie tymi kategoriami
przy programowaniu umożliwia dobre i łatwe programowanie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1