Jaka ścieżka "edukacji" dla kogoś kto ogarnia już programowanie

0

Być może pojawi się tutaj wiele negatywnych komentarzy typu "Tyle już programujesz to sam powinieneś wiedzieć takie rzeczy", jednak liczę na jakieś konstruktywne odpowiedzi.

Nie wiem ile dokładnie już programuje, dajmy na to 7 lat, zaczynałem od technikum informatycznego. Jakoś nigdy nie ciągło mnie do pracy w biurze przy programowaniu, moim celem było tworzenie gier. Zacząłem od Pascala, potem szybko przerzuciłem się na c++ używając różnych bibliotek graficznych pisałem gry. Wiele wiele lat duma nie pozwalała mi dotknąć gotowych silników typu Unity które ułatwiłyby mi zadanie, i tak męczyłem się pisząc wszystko od podstaw. Wiadomo że nic wielkiego nie stworzyłem ale udawało się robić jakieś bombermany czy proste platformowi a nawet systemy ekwipunku itp. Studia zostawiłem bo nie podobał mi się python, i to że tam jest już dużo gotowych bibliotek, a w c++ trzeba w miarę wszystko tworzyć samemu. Proszę nie oceniajcie teraz mnie, prawie już 28letniego chłopa za podejście z nastoletniego życia. Jakieś półtorej roku temu zacząłem bawić się GODOTem gdzie używałem GDScript na bazie pythona, bo jakoś dojrzałem do decyzji że przecież tam też się programuje, i tak stworzyłem swoją grę.

Zaczynam się jednak zastanawiać nad podjęciem jakiejś pracy w programowaniu bo zajmuje się czymś zupełnie z tym nie związanym, a jednak programowanie lubię. Zawsze szedłem w swoim tempie, więc zdaje sobie sprawę że mam jakieś braki w wzorcach projektowych na przykład, jednak mam już solidną podstawę pod programowanie. Nie jest moim celem zarabianie nie wiadomo jakiej kasy, nie chce zakładać rodziny, nie chcę budować swojego domu, wystarczy mi małe mieszkanie, jednak moją motywacją jest praca jako programista. Nie znam totalnie rynku jeśli chodzi o programistów, ale zastanawiam się nad czymś gdzie mógłbym pracować z domu a nie w biurze, i nie pracować w zespole tylko jako jedna osoba, gdzie może przy pracy zdalnej i jakiś tam zarobkach wyemigrować do Azji gdzie kurs np. euro jest jaki jest i sobie tam fajnie żyć.

Zastanawiam się tylko jaki kierunek w tym momencie obrać, nie koniecznie musi to być c++, jaką ścieżkę byście polecili i czego się douczyć żeby jakąś pracę podjąć?

1

Jak nie lubisz korzystać z gotowych rozwiązań to przykro mi, ale c++ jest zbyt wysokopoziomowy; pozostaje Ci pisanie w czystym kodzie maszynowym, albo jeszcze lepiej poznanie budowy i działania elementów półprzewodnikowych i skonstruowanie własnego procesora.

1

Lec dalej z gamedevem, bo to fajna branza - coraz wiecej firm wprost mowi, ze nie stosuje crunchu ani zadnych nadgodzin (takiej nagonki na nadgodziny nie widzialem przy ofertach z innych galezi IT), staraja sie miec wiecej projektow, zebys mogl wybrac taki, ktory cie najbardziej interesuje, latwo o prace zdalna.

Bedziesz musial jednak korzystac z gotowych silnikow, bo z takich wiekszosc firm korzysta, godot tez jest okej (ale idealnie byloby unreal/unity), do tego musisz dodac cpp lub c#, pozniej lecisz na https://www.skillshot.pl/ i wysylasz cv (brak studiow to nie problem, wysylaj na staz, nawet jesli oficjalnie nie maja takiego stanowiska)

0

Wyraziłem się może nie zbyt jasno, napisałem że jako nastolatek byłem zbyt dumny na używanie gotowych silników i gardziłem pythonem za wysokopoziomowość, obecnie jestem otwarty na wszystko i sam używam języka na bazie pythona. GODOT był spoko do przekonania mnie do używania takich silników, obecnie mam pobrane UNITY bo miałem w planach coś pokombinować w VR bo widzę że tam jest jeszcze sporo luk na gry, tzn. rynek nie jest tak przesycony, chociaż zmam doświadczenie tylko w 2D to myślałem w tym kierunku.

0

Czy myślisz o pracy tylko w gamedev, czy otwierasz się na inne działki programowania?

0

No właśnie liczyłem na komentarze gdzie się dowiem o jakichś ścieżkach nie związanych z gamedevem, raczej coś gdzie mógłbym być freelancerem i tworzyć jakieś apki, zresztą po prostu chętnie wysłucham waszych opinii, jestem otwarty na inne działki i wszystkie języki.

2

Jako jedna osoba i freelancer to glownie mozesz robic strony wizytowki. Albo gry indie. Ale to wtedy nikt z gory Ci nie zaplaci. Albo indyk sie sprzeda albo nie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1