To jest nowy kierunek więc raczej nikt nie będzie ci w stanie pomóc za bardzo ;) Różnica jest głownie w przedmiotach i blokach obieralnych z tego co widzę w syllabusie - a przypadku "zwykłej" infy masz dużo szersze spektrum przedmiotów, przykład:
Zasady wyboru: Student wybiera 2 przedmioty
Kryptografia
Rozwiązania IT w inżynierii produkcji
Design Patterns
Grafika komputerowa
Programowanie systemowe
Usability Engineering
Wprowadzenie do systemów ERP
Wstęp do cyfrowego przetwarzania obrazów
Wstęp do programowania grafiki komputerowej
W tym samym czasie na tym drugim kierunku:
Zasady wyboru grup/modułów: Studenci muszą wybrać co najmniej dwa przedmioty z puli przedmiotów do wyboru za minimalnie 6 pkt. ECTS.
Wprowadzenie do sieci neuronowych
Metody podejmowania decyzji
Inżynieria kolektywnej inteligencji
Przetwarzanie języka naturalnego w systemach sztucznej inteligencji
Programowanie genetyczne
Zastosowanie transformacji grafowych w AI
I dalej kolejny semestr analogicznie:
Zasady wyboru: Student wybiera 2 przedmioty
Bezpieczeństwo sieci komputerowych
Działalność w kole naukowym
Optymalizacja kodu na różne architektury
Podstawy uczenia maszynowego
Przetwarzanie i analiza obrazów cyfrowych
Systemy czasu rzeczywistego
Systemy wbudowane
Złożone systemy cyfrowe
vs.
Zasady wyboru grup/modułów: Studenci muszą wybrać co najmniej dwa przedmioty z puli przedmiotów do wyboru za minimalnie 8 pkt. ECTS.
Głębokie sieci neuronowe i zaawansowane techniki ich uczenia
Wykrywanie anomali sieciowych z wykorzystaniem uczenia maszynowego
Inteligencja obliczeniowa w analizie danych cyfrowych
BigData i uczenie maszynowe
Inteligentne Systemy Sterowania
Inteligentne systemy sensoryczne
Więc generalnie jak wiesz ze chcesz koniecznie robić tylko i wyłącznie AI/ML, to te Systemy Inteligentne będą jak znalazł. A jak sam jeszcze nie wiesz co chcesz robić i chcesz móc spróbować różnych rzeczy, to Informatyka pewnie będzie trochę lepsza.
Weź też pod uwagę że 1 rok studiów jest praktycznie taki sam, więc jest spora szansa że będzie się dało przepisać jakby co.