GLScene przyśpieszenie grafiki

Odpowiedz Nowy wątek
2006-10-21 14:46
0

Witam. Problem polega na dużym obciążeniu procesora podczas przesuwania kamery nad płaszczyzną na której mam narysowane okolo 8500 linii. dziwi mnie to trochę, biorąc pod uwagę szybkość odswierzania grafiki w dzisiejszych grach... :).
Wszystkie linie przechowuje w tablicy

linie[j] :=  TGLLines(GLPlane1.AddNewChild(TGLLines)) 

Jeśli znacie jakiś inny sposób na zrobienie tego tak żeby LATAŁO to prosze o info.

Pozostało 580 znaków

2006-10-21 20:50
fff
0

jak te linie ruszaja sie za pomoca GL_LINES to tu jest problem trzeba to zoptymalizować, a najlepiej napisac procedure rysujaca samemu ale i tak bedzie zwalniac, niby dobrym rozwiazaniem bedzie to wsadzenie do vertex_buffer_object czy tam array, lub stworzenie z tego listy glgenlists itp :X
Zauwaz ze blending na nowych nvidii jest wolniejszy (imo) od tych na nowych - mam takie odczucie przynajmniej bo inaczej smigala mi grafika polprzezroczysta na gf 2 a inaczej na gf 66 {tutaj wolniej}

Pozostało 580 znaków

2006-10-22 10:26
0

Linie rysuje tylko na początku działania programu potem ruszam juz tylko kamerą. Muszę wszystkie linie muszą być obiektami do których w każdej chwili mogę się odnieść i zmienić parametr- to rozwiązałem przez stworzenie tablicy przechowującej GL_Lines. To są moje początki z grafiką więc prosze o jakieś wskazówki ale bez TRUDNYCH ;-P wyrazów.

Pozostało 580 znaków

2006-10-22 19:43
0

:-) juz sobie poradziłem. Ale czy może mi KTOŚ powiedzieć jak rysować coś na obiektach używając OpenGl'a. Chciałbym narysować linie na TGLplane używając

glBegin(GL_lines);

jeśli macie jakieś propozycje to czekam na odpowiedzi ;-)

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0