[delphi] prognoza

0

Witam wszystkich bardzo serdecznie :)
Mam mały problemik i nie wiem jak z tego pata mam wyjść... :/
Mianowicie jestem w trakcie projektowania pewnej mini gierki... i potrzebuje w niej uŻyć cosik na kształt prognozy pogody. I tu jest ten problemik bo nie wiem jak mam to wykąbinować... ;)

Proszę o pomoc!! z góry dziękuję i jestem otwarty na propozycje...

0

No dobra, ale napisz coś więcej. Co to za gra, jak ta pogoda ma wyglądać itd. Kiedy ma się ukazywać i jak to widzisz szczegółowo. Opisz to dokładniej.

0

Chodzi o "normalną" pogodę. Ma się wyświetlać temperatura, ciśnienie, kierunek wiatru i rodzaj pogody(z efektem graficznym), ale to nie jest problem.
Założyłem sobie że będę przechowywał w pliku informacje o pewnych regionach(powiedzmy o każdym kontynencie) gdzie będą się znajdowały odpowiednie informacje:
[np.
zima:
temp:
max=5, min=-30;
opady:
snieg_max=200{cm}
deszcz_max=0
...
itp.]
Nom... i teraz nie wiem jak zrobić taki automat co by sam sobie tworzył pogode odpowiednią dla jakiegoś regionu lub dla wszystkich Od razu... korzystając przy tym z informacji zawartych w pliku

Natomiast prognoaz pogody ma sie pojawiać o pewnych charakterystycznych godzinach ustalonych w tej grze... {ale to też nie problem...}...

0

Zawsze można wstawić WebBrowser, a tam dokument html, który będzie pobierał prognozę z jakiegoś serwera ;)

0

To było by dobre rozwiązanie gdyby ta gara była czasu rzeczywistego... niestety jest tam wirtualny czas i teraz musze cosik wymysleć... ;)

0

Kiedyś myślałem nad tym problemem i sprawa wyglądała u mnie tak: miałem planszę 2D. Zdefiniowałem sobie okręgi odpowiedzialne za pogodę. Okrąg był definiowany przez (x, y, temperatura, wektor wiatru, siła opadów, promień zasięgu). Ilość okręgów była stała, tak samo ich parametry, z wyjątkiem wektora wiatru oraz pozycji.

Każdy okrąg przesuwał się zgodnie z wektorem wiatru. Temperatura i opady w danym punkcie były obliczane czymś w rodzaju średniej ważonej z 3 najbliższych okręgów oraz okręgów, które nachodziły na dany punkt (jeśli jakiś okręg nachodził na punkt i był jednocześnie najbliżej, był liczony dwa razy). Wagami były odległości od środków okręgów (im mniejsza tym większy wpływ). Jeśli punkt znajdował się poza wszelkimi okręgami, wpływ miały tylko 3 najbliższe okręgi.

Okręgi miały ściśle określone trasy, ale pokonywały je z różną szybkością, stąd pogoda była dynamiczna, a - ponieważ parametry były stałe - nie następowały anomalie pogodowe. Trasa decydowała o wpływie na wektor wiatru.

Sprawdzało się to nawet całkiem nieźle.

0

Dzięki Szczawik :) to może być dobre rozwiązanie... ale ja sie jeszcze wstrzymam.. może cosik wyjdzie w "praniu"... :D ...ale to bardzo fajny pomysł ;)

... ale czekam na dalsze propozycje... :)

0
Szczawik napisał(a)

Kiedyś myślałem nad tym problemem i sprawa wyglądała u mnie tak: miałem planszę 2D. Zdefiniowałem sobie okręgi odpowiedzialne za pogodę. Okrąg był definiowany przez (x, y, temperatura, wektor wiatru, siła opadów, promień zasięgu). Ilość okręgów była stała, tak samo ich parametry, z wyjątkiem wektora wiatru oraz pozycji.

a jak bym chciał z tego skorzystać to podpowiedział byś mi jak to zrobić bo nie za bardzo mam pomysł?! :)

0

Wpadłem na pewien pomysł.
Ale nie wiem jak podzielić formę(200x200) na odpowiednie sektory (powinno ich być 9)...


| s1 | s2 | s3 | |
------------------------- |
| s4 | s5 | s6 | } 200
------------------------- |
| s7 | s8 | s9 | |


| |
------------v------------
200

czy da sie cos takiego zrobić, a jak tak to prosze o komentarz..

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1