zeby wykryc kiedy myszka jest nad speedbuttonem wystarczy w OnMouseMove wpisac polecenie ktore ma sie wykonac. A jak zrobic gdy przeciagam speedbuttonem1 nad drugim speedbuttonem? Wtedy w speedbuttonie1 nie wykrywa ruchu myszy poniewaz pomiedzy nim a kursorem jest drugi speedbutton.
np: samemu napisać wykrywanie czy jeden przycisk jest nad drugim.
ok ale jak wykryc czy speedbutton1 jest nad drugim?
o mamo. A pomyśleć to już tak ciężko?
sp1 - button przeciągany sp2 - na który przeciągasz
jeśli sp1.left pomiędzy sp2.left a sp2.left + sp2.width i sp1.top pomiędzy sp2.top a sp2.top + sp2.height to sp1 nad sp2
ok dzieki za pomoc
pomyslec ciezko?? nie ale jestem poczatkujacym programista a w ogóle to nie programista
mam do napisania na zaliczenie w szkole programik a moja wiedza opiera sie na znajomosci warunkow i petli (ogolnie podstawy)
dzieki
no ale to są tylko podstawy - warunki i wymyślenie jak sprawdzić, czy pkt jest nad jakąś płaszczyzną (tu masz ułatwione, bo płaszczyzna ta to prostokąt)
ok ale trzeba troszke poprogramowac zeby miec taki sposob myslenia
nie wszyscy sa programistami a musza cos napisac
dzieki za pomoc
nie, zdecydowanie nie trzeba być progamistą żeby na to wpaść.
grałeś kiedyś w piłkę nożną ? albo w kosza ? widzisz - tam też środkiem ciężkości trzeba trafić w pewien obszar :D
ok tylko trzeba wiedziec jak to zapisac zeby bylo poprawnie
Bodajże możesz sprawdzić tak:
var R: TRect; // do uses types
...
if InterSectRect(R, SpeedButton1.ClientRect, SpeedButton2.ClientRect) then
{wykonaj_cos_tam } ;
Pisze z pamięci no więc nie wiem czy speed button posiada ClientRect.Jak nie to kortszyatcjąc z funkci RECT np:
RECT(sb1.left, sb1.top, sb1.right, sb1.bottom );
Próbuj tak jak ci pisze.Metoda prób i błedów dojdziesz wreszcie do celu :)