speedbutton i OnMouseMove

0

zeby wykryc kiedy myszka jest nad speedbuttonem wystarczy w OnMouseMove wpisac polecenie ktore ma sie wykonac. A jak zrobic gdy przeciagam speedbuttonem1 nad drugim speedbuttonem? Wtedy w speedbuttonie1 nie wykrywa ruchu myszy poniewaz pomiedzy nim a kursorem jest drugi speedbutton.

0

np: samemu napisać wykrywanie czy jeden przycisk jest nad drugim.

0

ok ale jak wykryc czy speedbutton1 jest nad drugim?

0

o mamo. A pomyśleć to już tak ciężko?
sp1 - button przeciągany sp2 - na który przeciągasz
jeśli sp1.left pomiędzy sp2.left a sp2.left + sp2.width i sp1.top pomiędzy sp2.top a sp2.top + sp2.height to sp1 nad sp2

0

ok dzieki za pomoc
pomyslec ciezko?? nie ale jestem poczatkujacym programista a w ogóle to nie programista
mam do napisania na zaliczenie w szkole programik a moja wiedza opiera sie na znajomosci warunkow i petli (ogolnie podstawy)
dzieki

0

no ale to są tylko podstawy - warunki i wymyślenie jak sprawdzić, czy pkt jest nad jakąś płaszczyzną (tu masz ułatwione, bo płaszczyzna ta to prostokąt)

0

ok ale trzeba troszke poprogramowac zeby miec taki sposob myslenia
nie wszyscy sa programistami a musza cos napisac
dzieki za pomoc

0

nie, zdecydowanie nie trzeba być progamistą żeby na to wpaść.
grałeś kiedyś w piłkę nożną ? albo w kosza ? widzisz - tam też środkiem ciężkości trzeba trafić w pewien obszar :D

0

ok tylko trzeba wiedziec jak to zapisac zeby bylo poprawnie

0

Bodajże możesz sprawdzić tak:

var R: TRect; // do uses types
...

if InterSectRect(R, SpeedButton1.ClientRect, SpeedButton2.ClientRect) then
  {wykonaj_cos_tam } ;

Pisze z pamięci no więc nie wiem czy speed button posiada ClientRect.Jak nie to kortszyatcjąc z funkci RECT np:

 RECT(sb1.left, sb1.top, sb1.right, sb1.bottom );

Próbuj tak jak ci pisze.Metoda prób i błedów dojdziesz wreszcie do celu :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1