To ja się spytam tak: Jaka jest praktyczna różnica w użyciu StrechDraw i CopyRect? To znaczy czy któraś z tych funkcji rysuje inaczej (wolniej, dokładniej, czy któryś "miesza" sąsiadujące piksele, żeby powstało wrażenie dokładnego płynnego powiększenia)? Czy różnica polega tylko na składni? Z helpa nie udało mi się tego wyczytać :/.
z help'a:
Use CopyRect to transfer part of the image on another canvas to the image of the TCanvas object. Dest specifies the rectangle on the canvas where the source image will be copied.
Call StretchDraw to draw a graphic on the canvas so that the image fits in the specified rectangle. StretchDraw calls the Draw method of the graphic. The graphic object determines how to fit into the rectangle
Set CopyMode to affect the way graphical images are drawn onto the canvas. The CopyMode is used when copying an image from another canvas using the CopyRect method. CopyMode is also used by TBitmap objects when they draw themselves to a canvas.
Use CopyMode to achieve a variety of affects when rendering an image. Achieve special effects like merged images and making parts of a bitmap transparent by combining multiple images with different CopyModes.