Plik *.res - jak wczytać bez dodawania do pliku *.exe?

0

Jak wczytać np. obrazek z pliku *.res który nie jest dodany do programu za pomocą {$R *.res}. Mam w nim kilka większych bitmapek i przez to plik *.exe też jest ogromny. Zależy mi na tym żeby te bitmapy były w jednym pliku. Coś jak zasoby w grach (np. Diablo), gdzie wszystkie tekstury są w jednym pliku. [stuk]

0

Czyli krótko mówiąc szukasz struktuty pliku res. To może lepiej sam sobie stwórz jakiś plik i odczytuj z niego. (Czyli inaczej mówiąc nie znam budowy pliku res, ale wiem jak to obejść.)

0

Próbowałem za pomocą:
R:=TFileStream.Create(SC, fmcreate or fmopenwrite);
R.CopyFrom(P1, P1.Size);
gdzie P1 jest plikiem graficznym wczytywanym z dysku za pomocą
P1:=TFileStream.Create(SC1, fmopenread);

Powstaje mi plik w którym mam kilkanaście ‘wkopiowanych’ bitmapek ale nie wiem jak odczytać z tego pliku poszczególną bitmapkę i wczytać ją do komponentu Timage. W ten sam sposób tworzę kilka plików z bitmapkami w środku. (chodzi o to że teoretycznie nie znam wielkości poszczególnych bitmap w moim pliku i nie wiem jak je odczytać). I nie chcę też zapisywać poszczególnych bitmapek na dysk. Tylko wszystkie wczytać do odpowiednich komponentów z jednego pliku.
Ew. wczytać tak plik *.res jak to robi program ‘Restorator’. Aby mieś nazwy zasobów czyli bitmapek i je załadować do odpowiednich komponentów. (Przeglądałem już przykłady w Delphi – ResXplor i nadal nie potrafię tego zrozumieć).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1