Zasoby (*.RES)

0

Witam i pozdrawiam.

W trakcie kompilacji do pliku dołączany jest plik *.res (ok. 30Mb!). W momencie uruchamiania exeka plik długo się ładuje.

Czy jest na to jakiś sposób [???]

[dopisane]

Nie chodzi o Unity, bo te akurat nie są ładowane.
Chodzi o to, że im większy plik z zasobami, tym dłużej się później ładuje.

0

Możesz spróbować w Project=>Settings (chyba) wybrać zakładkę (nie pamiętam jak się nazywa), na której są Unity używane w projekcie. Może jak odznaczysz parę niepotrzebnych Unitów... Nie wiem czy to coś pomoże, naprawdę nigdy nie przejmowałem się takimi szczegółami - zacząłem pracę z komputerem dobre parenaście lat temu (w zasadzie niedługo po urodzeniu :) ) za XT 8MHz, na którym WSZYSTKO chodziło wolno i nie mam tak wysokich wymagań :)

0

Możesz zastosować kompresję, albo przed załadowaniem do zasobów (co może przysporzyć pracy przy korzystaniu z tych zasobów), albo skompresować (np. UPX) gotowy plik *.exe. Efekty czasem są rewelacyjne (1,5MB exe z zasobami bmp spakowałem UPX do 188KB), wszystko zależy od tego jaki typ danych umieściłeś w zasobach.

0

Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie tych plikow nie w zasobach, lecz w jakichś archiwach, np. rar. Potem po prostu zamiast wyciągać pliki z zasobów, rozpakowywałbyś archiwa.

0

Kompresja UPX raczej nic nie da. UPX dekompresuje wszystko co wczesniej skompresowal w pamieci przed uruchomieniem glownego (twojego) programu. Wiec w sumie masz znowu 30MB resu.
Wlasciwie to wszystkie packery opieraja sie na tej zasadzie.
Chyba zrobisz najlepiej jezeli bedziesz ladowal kolejne pliki dynamicznie w trakcie pracy programu, ale tylko jezeli dany plik bedzie ci potrzebny.

[cya]

0

THX za wszystkie podpowiedzi. Zawsze to jakiś punkt zaczepienia :-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1