Detekcja kolizji w DelphiX?

0

Witajcie.

Zaczalem troche eksperymentowac z detekcja kolizji i natrafilem na problem.
A mianowicie, mam jakies dwa Spritey kontrolowane przez TSpriteEngine.
Detekcja kolizji dziala ladnie jesli dotyczy ona sprawdzania "ramek"
Spritow. Tzn chodzi mi to ze kolizja dziala kiedy Spritey sa potraktowane
jako prostakaty. Jesli jednak chcialbym aby ksztalty byly nieregularne czyli
z wlaczaonym transparentem to niestety detekcja kolizji nadal sprawdza te
spritey jako kwadraty a powinna sprawdzac pixele. Czy ktos wie dlaczego?
Oczywiscie oba Spritey maja ustawiona wlasnosc PixelCheck:=True.
A moze mozna problem kolizji rozwiazac w jakis inny sposob?

Z gory dzieki za odpowiedz,

Pozdrawiam,

Wodzu

PS. Mile widziany bylby jakis krotki kodzik ktory Wam dziala. Nie odsylajcie mnie prosze do tutoriali, no chyba ze jest tam pokazana wlasnie detekcja kolizji metoda sprawdzania pixeli...

0

mialem kiedys takie cos wlasnie, to byl przyklad z pacmanem, chyba na http://delphi.bajo.pl to bylo, ewentualnie poszukaj tutoriali, nie sa zle, przydaja sie, w koncu po to sa. :)

0

Albo ja jestem slepy albo tam nie ma takiego tutoriala...przynajmniej nie ma go w dziale poswieconemu DelphiX.

//dopisane...

Jestem slepy, jest to w tutorialu odnosnie jakiejs platformowki, tylko ze i tak nie moge zobaczyc efektow bo widze czarny ekran przy ladowaniu;>

Ale dzieki:)

0

nie wiem czy to to bo nie chce mi sie calego kodu czytac ale cos tu jest o ruchu, skakaniu, upadaniu, wiec moze sie przyda, z fragmentow widze ze o sprite'ach jest sporo:
http://delphi.bajo.pl/tutorial.php?funkcja=przedstaw&nick=Nakiel&email=&name_de=19025725May2003&tytul=Ruch%20w%20platformówkach&data=25%20May%202003&kod_zrodlowy=1&tematyka=delphix1&kategoria=DelphiX
(delphiX)

mam to wydrukowane ale nie mam strony, szkoda.
mam tez tekst na temat grafiki w delphim, jest tam tez o sprite'ach autorstwa bogdana polaka, musialbys poszukac.

0

Link ktory podales dotyczy platformowki o ktorej mowilem...

Jak juz wspomnialem nie dziala mi, wylaczylem fullscreena i pojawia sie ekran ale nie ma tego psa ktorym sie gra. Tak wiec nie moge sprawdzic czy kolizja dziala nalezycie bo to co jest w kodzie zgadza sie z tym co ja napisalem z tym ze u mnie nie dziala metada porownywania pixeli.

Artykul Bogdana Polaka czytalem tzn ten odnosnie grafiki i tam jest napisane ze temat kolizji jest obszerny i zostal on zamieszczony jako dodatek do tego artykulu. z tym ze ja go nigdzie nie widze;)

Pozdrawiam,

Wodzu

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1