Skiny do programów jak w winampie czy to trudne?

0

Mam Pytanko. Piszę pewien program i nie mogę nigdzie znaleźć informacji na temat sposobu wykorzystania skinów programu. Chodzi mi o to że nie wiem na czym polega nakładanie skinów takich jak w winampie. Oczywiście wiem jak jak obsłużyć zdarzenia Onmouseover itd, ale nie wiem jak zrobione są te skiny do winampów gdzie jest jedna bitmapa przycisków i zamienia się na inną przy np naciśnieciu klawisza myszy. Proszę o pomoc. [hurra]

0

Możesz założyć sobie katalog ze skinami, tak jak w Winampie, i pliki tam będą się musiały jakoś nazywać w określony, stały sposób. I teraz przy uruchamianiu programu z tego ustawionego katalogu wgrywasz te pliki i rysujesz je gdzie trzeba. A co do zmiany rysunku na przycisku to masz przecież zdarzenie OnMouseDown, czy coś takiego, to tam wwalasz zmianę bitmapy na przycisku.

0

Odpowiedź na pytanie zawarte w Temacie brzmi: Nie, to jest proste wystarczy pomyśleć :)

0

sa takie komponenty jak TSkinForm i TCoolForm tylko nie pamietam ktory byl fajniejszy ale chyba TSkinForm niewiem czy nawet nie znajduje sie on w kodach zrodlowych w komponentach!!??

0

robisz image, ustawiasz zdarzenia i ladujesz obrazki w czasie uruchamiania programu, cala filozofia (mozesz tez rysowac po canvasie (form1));)

skorzystaj tez z http://http://www.torry.net/vclcw.htm
(http://http://www.torry.net/vcl/forms/nonrect/allmeddsf.exe)

0

sa takie komponenty jak TSkinForm i TCoolForm tylko nie pamietam ktory byl fajniejszy

Ja nie polecam stosowania takich komponentów. Zasyfią tylko program, a niewielkim problemem jest zrobienie własnego engine'u skinów. Po prostu wystarczy do zmienej TBitmap ładować bitmapę z odpowiedniego folderu, po czym rysować ją na canvasie formy i reagować na jej zdarzenia, przy których podmieniać bitmapę. Poczytaj najlepiej trochę o canvasie. W kursie delphi z tej strony jest trochę informacji na ten temat.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1