Mam problem ze zmiennymi klasy "public"... HELP

0

Jak można łatwo i szybko przesłać zmienne z jednego okna na drugie... Stworzyłem grę kółko i krzyżyk i chciałbym dodać do menu rozwijanego pozycję "Ustawienia”, w której to zawarte były by opcje włączania dźwięku, ustawiania imion graczy, itp. Problem jest taki, że wprowadzone tam zmiany nie mają wpływu na grę. Gdy umieszczę ustawienia na oknie z grą nie rozbijając ustawień na osobne okno to wszystko gra... wiem, że problem tkwi w klasach "public”, ale nie wiem jak to zrobić, aby zmiany w oknie ustawienia miały wpływ na pozostałe okna. Proszę o pomoc... z góry dziękuję.

0

No jak umieścisz w form1 w sekcji public zmienne, to potem powinno być je widać także wform2, oczywiście jak w sekcji uses dopiszesz form1. Ja tam zawsze tworzę sobie oddzielny unit ze wszystkimi zmiennymi globalnymi i sprawdzało się doskonale.

PS. I po co piszesz kółko i krzyżyk? na 4programmers tego do wyboru,
do koloru, bo ostanio jakaś moda na to zapanowała...

0

Może byś dał troche kodu... możliwe że użyłeś zmiennych lokalnych przez przypadek. Napisz fragmenty kodu oraz deklaracje zmiennych, a będzie można ci pomóc.

0
  1. Najlepiej użyć zwykłych zmiennych globalnych w module.
  2. Jeżeli już używasz w tym celu klas i umieściłeś to w części public to odwołujesz się jak do zwykłego pola klasy np.: MojObiekt.JakasZmienna
  3. Dobrym zwyczajem jest umieszczanie zmiennych w części private i odwoływanie się do nich przez właściwości. Dzięki temu można wprowadzić zabezpieczenia przed złymi danymi, a także ułatwić ew. przyszłą modyfikację przez edycję funkcji zapisującej/odczytującej.
    A jeżeli chodzi o kółko i krzyżyk... eh.. Jak dla mnie to szkoda zabawy by w to wszystko klasy zaprzęgać. Jak chcesz zobaczyć cudowne kółko i krzyżyk (cudowne ze względu na rozmiar oraz algorytmy) to spójrz tutaj:
    http://webster.cs.ucr.edu/Page_asm/RHSoftware/ttt_1.html

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1