Jak znaleźć drogę??? ;-0

0

Piszę grę która wzorowana jest na grze "kulki". Mam pewien problem

Mając następującą planszę [przykładowa]:

[code]D . . . . . . . . . . .
. . . 1 . 1 . . . . . .
1 1 . . . 1 . . . 1 1 1
1 1 1 1 . . . . . . . .
. . . . 1 1 1 . 1 1 . .
1 1 1 1 1 1 1 1 1 . . .
. . . . . . . . . . . .
1 1 1 . . . . 1 . . . .
. Z . . . . 1 1 1 . . .[/code]

  1. Jak wyznaczyć czy istnieje droga (bez przeszkód) z punktu źródłowego [Z] do punktu docelowego [D], jeśli tak to jak wyznaczyć najkrótszą????
  2. Jak stworzyć animacje przesuwającej się kulki, po wcześnij wyznaczonej trasie????

Jakieś źródełko albo link był by mile widziany :-)

0
  1. Jak wyznaczyć czy istnieje droga (bez przeszkód) z punktu źródłowego [Z] do punktu docelowego [D], jeśli tak to jak wyznaczyć najkrótszą????
  2. Jak stworzyć animacje przesuwającej się kulki, po wcześnij wyznaczonej trasie????

Będąc jeszcze "młodym i głupim" :) pisałem taką gierkę.
Mój algorytm był najgłupszym z możliwych. Sprawdzał wszystkie możliwości. Teraz po prostu użyłbym chociażby algorytmu znajdowania najkrótrszej drogi w grafie :) (jest tutaj w algorytmach jeden z takich algorytmów).
Co do drugiego, to juz wyjątkowo proste. Ja to zrobiłem na speed buttonach :P

0

Osobiscie proponuje wstapic na www.warsztat.pac.pl jesli masz jakis problem z grą.

http://warsztat.pac.pl/artykuly/sciezka/sciezka.htm

0

Najlepszy algorytm znajdowania ścieżki w 2D to A* (czytane: A-star). Gwarantuje on znalezienie najoptymalniejszej (co nie znaczy najkrótszej - szczegóły w opisie) drogi, jeśli taka tylko istnieje.
Istnieją różne odmiany tego algorytmu, np. D* (od dynamic).
Poszukaj na necie.
Polecam wypaśną stronę poświęconą pisaniu gier: http://www.gamasutra.com.

0

Ale dla tego przykładu starczy prosty BFSik.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1