Jak losować bitmapki do SpeedButton.Glyph.
Mam np. 50 przycisków i 25 bitmapek, chciałbym wylosować
bitmapki na przyciskach tak, aby każda wpadała 2 razy.
Taka prosta gierka w odnajdywanie 2 takich samych obrazków.
Pozdrawiam.
Jak losować bitmapki do SpeedButton.Glyph.
Mam np. 50 przycisków i 25 bitmapek, chciałbym wylosować
bitmapki na przyciskach tak, aby każda wpadała 2 razy.
Taka prosta gierka w odnajdywanie 2 takich samych obrazków.
Pozdrawiam.
sproboj uzyc randomize...
Tyle to ja wiem, ale to skonstruować ?
Na tym polega tworzenie gry aby samemu cos wymyslic !!!!!!!!!!!!!!
tablica ze ścieżką obrazków array of string zasięg 0..49
potem tylko petla 1 od 0 do 24 aby robila 1 serie :P a ptoem 2 petal z ta sama seria ale od 25 do 49 :> wiem e nie kapujesz potem tylko a tam skontaktuj sei ze mna na gg to ci pomoge :)
w zasobach jest 49 bitmap:
BITMAPA1
BITMAPA2
.....
BITMAPA49
no i tera w onclick albo oncreate do wyboró do tcolor-u;)
var i:integer;
tmp:string;
namoment:tbitmap;
for i:=1 to 25 do
begin
randomize;
tmp:='BITMAPA'+inttostr(i);
namoment:=tbitmap.create;
namoment.loadfromresourcename(histance,tmp);
tspeedbutton(findcomponent(tmp)).glyph:=namoment;
end;
namoment.free;
end;