[Delphi] DelphiX - jak wykonac plynny skok?

0

Chodzi mi o to, ze nie potrafie wykonac skoku jakiegos sprite'a. Skok = ruch w gore, po osiagnieciu punktu sczytowego ruch opadajacy :), z uwzglednieniem jako takiej fizyki po wcisnieciu odpowiadajacego mu klawisza. Probowalem zapetlac, wciskac w for itd. a i tak calosc wychdozi mi cholernie szybka :(. Ash nie milo patrzec ;-( .

P.S. Gosh ile tu sie zmienilo - nawet konta stare nie dzialaja.

Pozdrawiam
Roszi

0

jak wykonac plynny skok?

Jak chcesz wykonać płynny skok? Skok z założenia nie jest płynny [diabel]

A poważniej mówiąc, jeśli skok jest za szybki, to chyba powinieneś zrobić jakieś spowolnienie. I nie zapomnij, że skok to nie odlot w górę i opadnięcie, ludek powinien raczej lecieć po paraboli (chyba) i jak spadnie, to powinien trochę zgiąć nogi :)

--

Delphi 6

Pozdrówka

0

Najprostszym sposobem jest chyba zadeklarowanie jakiejs zmiennej, ktora bedzie zliczala ilosc wykonanych przsuniec po osi y. Naciskasz klawisz i w glownej petli dodajesz do tej zmiennej 1, dopuki nie bedzie ona rowna np.: 10 i za kazdym razem przesowasz postac o kilka pikseli w gore. Mozesz jeszcze dodac zmienna typu boolean, ktora bedzie informowala o tym czy postac sie wznosi, czy opada, a nastepnie odpowiednio zwiekszac lub zmniejszac wysokosc polozenia postaci.
Gdy chcesz miec "naturalny" ;) ruch to przy kazdym przesowaniu postaci w gore o np.: 20 pikseli, odejmuj od tej wartosci wartosc licznika, czyli postac bedzie przesowala sie o: 20,19,18..., a gdy bedzie spadala, to dodawaj wartosc licznika. Mam nadzieje ze cos z tego rozumiesz i ci pomoglem :-D

--
Programming, Metal and
Skateboarding is a
source (code) of life.

0

no dokladnie tak robie, ale i tak wychodzi ultra szybko ;-(. Gra ma małe okienko, nie jest w full screenie, a jesli będzie to w niskiej rozdziałce. Najfajniej by było, gdybym mógł zdeklarować jakiś oddzielny timer i nim zliczać ten skok.

Dalej stoje w miejscu - HELP!

0

czekaj wejdz na: www.resportgql.republika.pl/samples i sciagnij soie helikopterek jest tam jako taka fizyka z tym co wlasnie opisujesz

0

dzieki ziomalu ale patrzylem już w ten przyklad wielokrotnie, a i tak mi dziala jak cholera szybko mimo ze komp jest raczej niezamocny :| . Ale skoro tam to jako tako dzial to powinno i u mnie, wiec zaraz sobie siade i popisze. Zobaczymy co wyjdzie.

--
jeden problem to nie problem, dwa problemy to jest problem :P

0

to chyba jest ten tego: nie masz nałożonego ogranicznika FPS w sterownikach :) i dlatego działa ci szybciej niż tyle ile masz w odświeżaniu na monitorze

0

heh, caly problem polegal na tym, ze mialem ruch postaci w jednej procedurze, a spadanie po wykonanym skoku w drugiej. Przy ruchu to dzialalo, ale przy skoku już nie. Dopiero jak przenioslem wszystko pod timer, to zadzialalo. Ale mam inne pytanie o ktorym w nowym temacie :)

--
jeden problem to nie problem, dwa problemy to jest problem :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1