Najprostszym sposobem jest chyba zadeklarowanie jakiejs zmiennej, ktora bedzie zliczala ilosc wykonanych przsuniec po osi y. Naciskasz klawisz i w glownej petli dodajesz do tej zmiennej 1, dopuki nie bedzie ona rowna np.: 10 i za kazdym razem przesowasz postac o kilka pikseli w gore. Mozesz jeszcze dodac zmienna typu boolean, ktora bedzie informowala o tym czy postac sie wznosi, czy opada, a nastepnie odpowiednio zwiekszac lub zmniejszac wysokosc polozenia postaci.
Gdy chcesz miec "naturalny" ;) ruch to przy kazdym przesowaniu postaci w gore o np.: 20 pikseli, odejmuj od tej wartosci wartosc licznika, czyli postac bedzie przesowala sie o: 20,19,18..., a gdy bedzie spadala, to dodawaj wartosc licznika. Mam nadzieje ze cos z tego rozumiesz i ci pomoglem :-D
--
Programming, Metal and
Skateboarding is a
source (code) of life.