Jak sprawdzic czy np. w punkcie 100,100 znajduje sie jakis sprite a jesli sie znajduje to jaki bo sam sobie rady nie daje:[ ---=-OiDnus-=-
Spróbuję to zroić i jak sie uda dodam to do artykulu :)
jak masz
sprite : array[0..count] of tanimation; to latwo
stworz tylko inną tabice
jest : array[0..count] of boolean;
nazwa : array[0..count] of string;
i
var
i : integer;
begin
for i:=0 to count do
begin
if sprite[i].x = 100 then
if sprite[i].y = 100 then
begin
jest[i] := true;
nazwa[i] := 'Sprite '+inttostr(i);
end;
end;
pamietaj ze przy tworzeniu tablicy wszystko musi byc na false
Napisalom to tak na hama i bez testowania :)
SORKA WIE KTOS GDZIE MOZNA SCIAGNAC KOMPILATOR DELPHI :)--Members of Programing
MoP napisał:
SORKA WIE KTOS GDZIE MOZNA SCIAGNAC KOMPILATOR DELPHI :)
O ile mi wiadomo to nie ma kompilatora DELPHI.--W poszukiwaniu rozwiązania problemu, najbardziej pomocna jest znajomość odpowiedzi.
Drogi kolego, nie wiem, czy ta odpowiedz jest poprawna, ale ja tak robilem. Ja bym proponowal rozwiazanie w ktorym komp musi mniej liczyc(tak mi sie wydaje:)). Otoz proponowalbym, abys sobie w jakiejs zmiennej przetrzymywal aktualną pozycję sprite'a oraz jego wymiary.
var
X, Y : Integer; *polozenie
H, W : Integer; *Wymiary
Zalozmy, ze chcesz sprawdzic pkt. 50, 100.
if (50 >= X) and (50 <= (X + W)) and (100 >= Y) and (100 <=(Y + H) then //Sprawdzanie czy ten punkt jest w spricie.--Delphi vs. Visual C++ = ?:?
tak vodka ale zauważ ze nie wiemy jak on pisze tę grę :)
Doklanie to chodzi mi o to czy punkt przed postacio jest wolny. A dokladnie to Dzieki podpowiedzi ( bodajze
RENE z irca ) sprawdzam pukt przed postacia i jesli jest czarny ( tlo = clblack ) wtedy mozna isc jedyna wada
tego rozwiazania to taka ze nie mozna uzyc koloru czarnego podcza tworzenia teksturek
---=-OiDnus-=-