Program graficzny, rysujący kwadraty

0

turbo pascal, chcę zrobić tak żeby rysował kwadraty w kwadracie w taki sposób jak na rysunku z czego n ilość kwadratów a b to długość boków.
n<1-50>
y <0-480>
x<0-640>
b<5-50>

user image

0

No i co dalej? Pochwalić się chciałeś i poczekać na gotowca, czy sam już coś zrobiłeś?

PS: Nie Turbo Pascal - pobierz sobie Lazarusa i programuj wygodnie;
PPS: Znając rozmiar pierwszego kwadratu, do wyznaczenia współrzędnych wierzchołków kolejnych kwadratów wystarczy umiejętne dzielenie przez 2.

0

na uczelni na I roku dostaliśmy taką pracę domową, ale nie wiem jak to rozgryźć i szukam pomocy, nie mogę na razie korzystać z innego programu bo on od nas wymaga właśnie pascala ale masz rację że jest on uciążliwy i trochę przestarzały

0

Pascal to język, a nie program, natomiast Lazarus to środowisko okienkowe z kompilatorem FPC - też programuje się w Pascalu, tyle że o niebo wygodniej, niż w TP;

W jaki sposób, albo inaczej - na czym masz rysować te kwadraty? Na ekranie konsoli, z użyciem trybu graficznego, na bitmapie? Na czym dokładnie?

0

przepraszam, język Pascal. Na ekranie konsoli, z użyciem trybu graficznego.

0

Heh, mnie nigdy nie udało się nawet skompilować jakiegokolwiek programu z modułem Graph - wiecznie jakieś problemy, zarówno pod TP, jak i FPC... Jednak algorytm można zapisać, a później przystosować go do rysowania po konkretnej "kanwie";

Najpierw skup się na samym sposobie - rozpisz sobie co jest potrzebne.

0

no to jest masakra żeby zadziałał moduł Graph to jest mnóstwo zabawy często. No właśnie i tu jest pierwszy problem on ma robić go od środka? czy od zewnątrz?

0

Obojętne - jak lubisz rekurencję to możesz rysować od wewnątrz.

0

b<5-50> - jak sądzisz o który bok chodzi o ten duży czy mały?

0

13th Dragon, to są kwadraty więc boki są równe, chyba że Tobie o coś innego chodzi?

rekurencja średnio ją lubię, nie można podejść pętlami?

1

Nauka programowania polega na nauczeniu programu tego co sam umiesz zrobić ręcznie. Więc upewnij się że umiesz. Po czym zapisz to co robiłeś za pomocą instrukcji.

0

Zakładam, że masz procedurę do rysowania odcinka. Procedura ta przyjmuje zapewne jako argument 2 punkty - początek i koniec. Jeśli narysowałeś już duży kwadrat to możesz sobie wyznaczyć środki tych odcinków przy pomocy: http://matematyka.pisz.pl/strona/1750.html otrzymasz kolejne 4 pkt. i powtarzasz całość n-krotnie. Możesz użyć do tego zarówno rekurencji jak i pętli.

0

przegrałem z komputerem, sprzedałem kompa z procesorem 32 bitowym i mam tylko z 64 bitowym i nie chce chodzić za cholerę graph.tpu masakra, free pascal bardzo się różni od turbo pascala?

0

Kiedyś gdy chciałem wrócić wspomnieniami i napisać sobie coś w pascalu to postawiłem na VirtualBox'ie win98 :)
Tam stary dobry pascal i tryb graficzny (13h). Podstawowe funkcje (jak przełączenie się z trybu tekstowego w graficzny czy narysowanie pixel'a) to wstawki assemblerowe.
szukaj na google coś typu: "tryb 13h pascal" i poczytaj. Reszta to poskładanie tego w całość.

0

przegrałem z komputerem, sprzedałem kompa z procesorem 32 bitowym i mam tylko z 64 bitowym

Ale wiesz że 32-bitowy Windows możesz nadal zainstalować? Najlepiej XP - nie tak archaiczny jak 9x, a DOS-owa grafika jeszcze chodzi.

Albo wirtualka, jak @ptrdg napisał.

0

A najprościej TP uruchamiać z pod DOSBoxa. Ale cóż za problem zainstalować sobie FPC konsolowy pod Windows albo DOS. Kompilować z odpowiednią flagą później pod Turbo Pascalem da się wedlug mnie jedynie zmieniając rozszerzenie modułu kodu z .pp na .pas.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1