turbo pascal, chcę zrobić tak żeby rysował kwadraty w kwadracie w taki sposób jak na rysunku z czego n ilość kwadratów a b to długość boków.
n<1-50>
y <0-480>
x<0-640>
b<5-50>
No i co dalej? Pochwalić się chciałeś i poczekać na gotowca, czy sam już coś zrobiłeś?
PS: Nie Turbo Pascal - pobierz sobie Lazarusa i programuj wygodnie;
PPS: Znając rozmiar pierwszego kwadratu, do wyznaczenia współrzędnych wierzchołków kolejnych kwadratów wystarczy umiejętne dzielenie przez 2
.
na uczelni na I roku dostaliśmy taką pracę domową, ale nie wiem jak to rozgryźć i szukam pomocy, nie mogę na razie korzystać z innego programu bo on od nas wymaga właśnie pascala ale masz rację że jest on uciążliwy i trochę przestarzały
Pascal to język, a nie program, natomiast Lazarus to środowisko okienkowe z kompilatorem FPC - też programuje się w Pascalu, tyle że o niebo wygodniej, niż w TP;
W jaki sposób, albo inaczej - na czym masz rysować te kwadraty? Na ekranie konsoli, z użyciem trybu graficznego, na bitmapie? Na czym dokładnie?
przepraszam, język Pascal. Na ekranie konsoli, z użyciem trybu graficznego.
Heh, mnie nigdy nie udało się nawet skompilować jakiegokolwiek programu z modułem Graph - wiecznie jakieś problemy, zarówno pod TP, jak i FPC... Jednak algorytm można zapisać, a później przystosować go do rysowania po konkretnej "kanwie";
Najpierw skup się na samym sposobie - rozpisz sobie co jest potrzebne.
no to jest masakra żeby zadziałał moduł Graph to jest mnóstwo zabawy często. No właśnie i tu jest pierwszy problem on ma robić go od środka? czy od zewnątrz?
Obojętne - jak lubisz rekurencję to możesz rysować od wewnątrz.
b<5-50>
- jak sądzisz o który bok chodzi o ten duży czy mały?
13th Dragon, to są kwadraty więc boki są równe, chyba że Tobie o coś innego chodzi?
rekurencja średnio ją lubię, nie można podejść pętlami?
Nauka programowania polega na nauczeniu programu tego co sam umiesz zrobić ręcznie. Więc upewnij się że umiesz. Po czym zapisz to co robiłeś za pomocą instrukcji.
Zakładam, że masz procedurę do rysowania odcinka. Procedura ta przyjmuje zapewne jako argument 2 punkty - początek i koniec. Jeśli narysowałeś już duży kwadrat to możesz sobie wyznaczyć środki tych odcinków przy pomocy: http://matematyka.pisz.pl/strona/1750.html otrzymasz kolejne 4 pkt. i powtarzasz całość n-krotnie. Możesz użyć do tego zarówno rekurencji jak i pętli.
przegrałem z komputerem, sprzedałem kompa z procesorem 32 bitowym i mam tylko z 64 bitowym i nie chce chodzić za cholerę graph.tpu masakra, free pascal bardzo się różni od turbo pascala?
Kiedyś gdy chciałem wrócić wspomnieniami i napisać sobie coś w pascalu to postawiłem na VirtualBox'ie win98 :)
Tam stary dobry pascal i tryb graficzny (13h). Podstawowe funkcje (jak przełączenie się z trybu tekstowego w graficzny czy narysowanie pixel'a) to wstawki assemblerowe.
szukaj na google coś typu: "tryb 13h pascal" i poczytaj. Reszta to poskładanie tego w całość.
przegrałem z komputerem, sprzedałem kompa z procesorem 32 bitowym i mam tylko z 64 bitowym
Ale wiesz że 32-bitowy Windows możesz nadal zainstalować? Najlepiej XP - nie tak archaiczny jak 9x, a DOS-owa grafika jeszcze chodzi.
Albo wirtualka, jak @ptrdg napisał.
A najprościej TP uruchamiać z pod DOSBoxa. Ale cóż za problem zainstalować sobie FPC konsolowy pod Windows albo DOS. Kompilować z odpowiednią flagą później pod Turbo Pascalem da się wedlug mnie jedynie zmieniając rozszerzenie modułu kodu z .pp
na .pas
.