Własne pliki w release

0

Cześć. Przepraszam, ale nie wiem za bardzo jak nazwać wątek i jak szukać. Chodzi o sprawę czysto techniczną. Załóżmy, że w mojej aplikacji mam 10 plików utworzonych przeze mnie. Program bez nich nie działa. Wszystkie pliki są utworzone w kompilacji DEBUG. Co muszę zrobić, żeby przy kompilacji RELEASE te pliki pojawiły się w odpowiednich miejscach? Czy jest do tego jakiś mechanizm, czy muszę po prostu ręcznie skopiować z DEBUG?

0

Pracowałem na kilku wersjach ale nie spotkałem sie z czymś takim. Może zostało to dodane w innych wersjach Delphi, ale nie wiemy jakie ty masz środowisko. I cóż zawsze zostaje by pokombinować z zmianą miejsca kompilacji exe/dll.

0

Ale co to za pliki? To jakieś DLL ładowane statycznie czy co? Jeżeli DLL ładowane dynamiczne lub inne pliki np. baz danych to nie ma problemu podać ścieżek osobno dla obu build z zastosowaniem dyrektyw kompilatora np.:

  {$IFDEF DEBUG}
  FileName1:= '..\Release\test.txt';
  FileName2:= '..\Release\Folder\test.txt';
  {$ELSE}
  FileName1:= 'test.txt';
  FileName2:= 'Folder\test.txt';
  {$ENDIF}

EDIT
Chyba źle zrozumiałem myślałem że masz w release pliki które muszą także być w debug (zrobienie tego odwrotnie jest bez sensu).

0

jak masz te dllki razem w solucji z exe to jak zmienisz z debug na release to przebuduj całość a nie tylko exe
Poza tym w XE5 jest coś takiego jak Build Events

0

Mam XE4. Pliki, o które mi chodzi, to zwykłe pliki tekstowe. Cały projekt tworzę w konfiguracji DEBUG. I po kompilacji na RELEASE chciałbym, żeby te pliki się przeniosły w odpowiednie miejsca. Mam je w projekcie, ale to nie działa. Czyli nie ma innej możliwości, tylko ręcznie to muszę robić?

Ogarnąłem jak to zrobić za pomocą BuildEvents, ale czy da się bez tego?

0

to może łaskawie chociaż daj screenshota drzewa projektów o jakie pliki Ci chodzi bo wątpię aby ktokolwiek wiedział OCB

0

Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale spróbuj stworzyć skrypt wsadowy, który przeniesie odpowiedni pliki automatycznie za Ciebie. A skrypt uruchomisz wtedy, kiedy kompilujesz z opcją RELEASE. Zdaje się, że nawet ten skrypt może być wtedy uruchomiony automatycznie.

0

OK, załatwiłem batchem. To chyba najprostsza, jeśli nie jedyna droga.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1