OpenGL i skrzywiona oś Z [Delphi]

0

Witam,

Narysowałem płaszczyznę w OpenGL, zrobiłem rzut z góry na tą płaszczyznę i gdy zacząłem rysować punkty na niej (współrzędna Z = 0) to wszystko było w porządku. Ale gdy odsunąłem punkt (Z=1) to w rzucie z góry widać było przesunięcie
wartości X,Y. Wartości X,Y się nie zmieniają. Rzut jest idealnie z góry. Więc jedynym wnioskiem jaki można wysnuć jest to, że
oś Z nie jest idealnie prostopadła do rzutu. Czy spotkaliście się z takim problemem w OpenGL?.

Pozdrowienia.

0

Skoro masz taki problem to ty nie znasz opengl zeby takie glupoty pisac

0

To naucz mnie skoro jesteś taki mądry...

0

to najpierw przedstaw problem bo ja nie kumam o co ci kaman stasiu

0

Toż masz problem:

oś Z nie jest idealnie prostopadła do rzutu

Twoje posty mnie dobijają... Przynajmniej tajemniczy Pan 3-kropki sie zarejestrował. Niech zgadnę. Komórkowy dzony?

0

Trudno jest to wytłumaczyć bez rysunków. Mam płaszczyznę (kwadrat) narysowany w płaszczyźnie X, Y. Ustawiam kamerę tak aby płaszczyzna była widoczna "z przodu" (taki widok, w którym na ekranie widzę kwadrat). Teraz ustawiam punkt na tej płaszczyźnie (X=1, Y=1, Z=0). Jeśli teraz narysuję punkt (X=1, Y=1, Z=1), to ten punkt nie pokrywa się z punktem pierwszym w widoku z przodu. Jest odsunięty o jakąś wartość X, Y. Jestem pewien, że kamera "patrzy" wprost na płaszczyznę tzn. że w widok kamery jest prostopadły do osi Z, a jednak punkt się przesuwa. Przesuwa się tym bardziej im większa jest wartość Z. Mam nadzieję, że to w sposób szczegółowy opisuje problem.

0

O rany boskie... a weź sobie kartkę papieru. Narysuj układ współrzędnych. Postaw kropkę w (10,10). Teraz, patrząc na (0,0), nie ruszając głowy ani kartki, postaw w tym punkcie szpilkę pionowo. Zamknij jedno oko. Czy główka szpilki pokrywa ci się z punktem na kartce? No to już wiesz co się dzieje.

użyj gluOrtho2D zamiast gluPerspective.

0

Dzięki za podpowiedź. To wiele wyjaśnia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1