Gładko animowane menu

0

Cześć wszystkim

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, jak w Delphi (jeśli jest to możliwe w ogóle) zrobić gładkie animacje przycisków, menu itp.?

Kilka przykładów, o jaką gładkość mi się rozchodzi:

  1. program RocketDock - pasek szybkiego uruchamiania - tam po najechaniu na ikony powiększają się;
  2. Smooth Navigational Menu ;
  3. ZTM :-) - menu po lewej;

Jak można zauważyć w przykładach występuje:

  • wspomniana już gładkość przesuwania się jak i pojawiania/zanikania;
  • gdy jedna pozycja zajmuję się rozwijaniem/powiększaniem, druga się chowa/zmniejsza
  • na początku animacja robi się szybko, a pod koniec jej wykonywania zwalnia
  • bez zbędnego obciążenia kompa;

Dzięki za pomoc.

0

Może jeszcze sprostuje: nie chodzi mi o np modyfikację TMainMenu. Głównie rozchodzi się o uzyskanie takiej płynności ruchów. Wykorzystanie do tego celu, powiedzmy, Timera powoduje (szczególnie widoczne jest to przy wolniejszym sprzęcie) ruch skokowy no i obciążenie kompa na czas działania tej niby animacji. Tu natomiast (i w wielu innych głównie nowszych aplikacjach) wygląda to pod tym względem lepiej.

Chciałem się dowiedzieć, czy taką płynność da się osiągnąć w Delphi, i jeśli tak to jak?

0

możliwe że taki zestaw komponentów mógłby to zapewnić
http://www.tmssoftware.com/site/products.asp?t=vcl#VCLSmooth
niestety nie testowałem i nie mam pojęcia jak działa. można ściągnąć demo i sprawdzić. ale po opisie wydaje mi się że chodzi o coś takiego

0

Dzięki, właśnie mniej więcej o to chodzi. Tylko bardziej mi chodzi jak to się robi. Chciałbym zrobić jakiś komponent samemu, niż korzystać z innych (i na dodatek płatnych). Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1