Cześć. Piszę w Pythonie grę, wykorzystując do tego bibliotekę Pygame. Robiąc Menu natrafiłem na problem. Mianowicie chce, aby za każdym kliknięciem klawisza w dół podświetlało mi aktualną pozycje w menu. Może ktoś podrzucić jakiś pomysł jak to zrobić w moim kodzie?
import pygame
from pygame.locals import *
from sys import exit
screen_size = (640, 480)
class Game(object):
def __init__(self):
pygame.init()
flag = DOUBLEBUF
self.surface = pygame.display.set_mode(screen_size, flag)
self.surface.fill((0, 0, 0)) #background
img = pygame.image.load("tank.jpg").convert()
self.surface.blit(img, (0, 0))
self.myfont = pygame.font.Font("Szarpany.ttf", 100)
self.newGame = self.myfont.render("New Game", 1, (0, 0, 0))
self.surface.blit(self.newGame, (180, 70))
self.opt = self.myfont.render("Options", 1, (0, 0, 0))
self.surface.blit(self.opt, (180, 140))
self.cr = self.myfont.render("Credits", 1, (0, 0, 0))
self.surface.blit(self.cr, (180, 210))
self.qt = self.myfont.render("Quit", 1, (0, 0, 0))
self.surface.blit(self.qt, (180, 280))
self.gamestate = 1
self.menu = [self.newGame, self.opt, self.cr, self.qt]
self.loop()
def game_exit(self):
exit()
def loop(self):
while True:
i = 0
on = (255, 255, 255)
off = (0, 0, 0)
for event in pygame.event.get():
if event.type == KEYDOWN and event.key == K_RETURN:
self.gamestate = 1
self.loop()
if event.type == QUIT or (event.type == KEYDOWN and event.key == K_ESCAPE):
exit()
pygame.display.flip()
if __name__ == '__main__':
Game()