Witam, zastanawiałem się ostatnio, jak zrobić sztuczną inteligencję do gry "Koło Fortuny" - dla gracza komputerowego ;)
Czy będą to sieci neuronowe? Jakoś do końca mi to nie pasuje. O ile chodzi o zgadywanie literek w haśle to jeszcze jakoś można to zrobić, ale co z odgadywaniem całych haseł i strategią gry(kręcę kołem - nawet jeśli znam już hasło; kupuję samogłoskę; zgaduję hasło).
Czy może będzie to jakiś system ekspertowy? W moim odczuciu wydawałoby się to najbardziej logiczne. Ale jak się zabrać za taki system? Oczywiście Prolog odpada, pytanie dotyczy czystego Delphi :P
Kiedyś napisałem "Kółko i Krzyżyk" z na tyle "mądrym" komputerem, że sam mam problemy z wygraniem :D To bazuje właśnie na takim pseudo systemie ekspertowym. Tzn. komputer najpierw sprawdza, czy musi się bronić, a jeśli nie, to próbuje atakować.