Sztuczna inteligencja w "Kole Fortuny"

1

Witam, zastanawiałem się ostatnio, jak zrobić sztuczną inteligencję do gry "Koło Fortuny" - dla gracza komputerowego ;)

Czy będą to sieci neuronowe? Jakoś do końca mi to nie pasuje. O ile chodzi o zgadywanie literek w haśle to jeszcze jakoś można to zrobić, ale co z odgadywaniem całych haseł i strategią gry(kręcę kołem - nawet jeśli znam już hasło; kupuję samogłoskę; zgaduję hasło).

Czy może będzie to jakiś system ekspertowy? W moim odczuciu wydawałoby się to najbardziej logiczne. Ale jak się zabrać za taki system? Oczywiście Prolog odpada, pytanie dotyczy czystego Delphi :P

Kiedyś napisałem "Kółko i Krzyżyk" z na tyle "mądrym" komputerem, że sam mam problemy z wygraniem :D To bazuje właśnie na takim pseudo systemie ekspertowym. Tzn. komputer najpierw sprawdza, czy musi się bronić, a jeśli nie, to próbuje atakować.

0

czystego Delphi

Czyli? Same komponenty, bez własnych klas? :D
Dobra, w pierwszej chwili chciałem zapytać czy przypadkiem Delphi jest do tego potrzebne? Przechodzenie pomiędzy osobami jest... imperatywne, może dodatkowe myślenie podczas zgadywanie haseł przez innych zawodników?

Skoro koło fortuny będzie bazowało na z góry ustalonych słowach, trzebaby dodać jakieś IQ?
IQ sprowadzałoby się do pamięci, czyli pewne hasła byłyby ort!(jakiś metaznak oznaczający pustkę) i tu sieć neuronowa mogłaby się przydać, jednak potrzebna byłaby również fleksja języka(niestety sama odmiana + (in)sufiksy).

Z drugiej strony(hehe) można dodać jakiś spowalniacz, co by losowo trafiał, ale w zależności od ilości dostępnych(ukazanych) liter.

Tak krok po kroku już prawie program zrobiony :-] Jak go napiszesz, to daj go tutaj ;)

0
KarolMK napisał(a)

czystego Delphi

Czyli? Same komponenty, bez własnych klas? :D

Czyli bez użycia innych języków ;)
Źle się wyraziłem, chciałem: "samo Delphi" :)

Skoro koło fortuny będzie bazowało na z góry ustalonych słowach

eee, chciałbym też dorobić do tego edytor ;)

IQ sprowadzałoby się do pamięci, czyli pewne hasła byłyby zahasłowane(jakiś metaznak oznaczający pustkę) i tu sieć neuronowa mogłaby się przydać,

Nie rozumiem. Jakiś przykład prosty?

jednak potrzebna byłaby również fleksja języka(niestety sama odmiana + (in)sufiksy).

Tego to już raczej nie załatwię neuronami, co?

Z drugiej strony(hehe) można dodać jakiś spowalniacz, co by losowo trafiał, ale w zależności od ilości dostępnych(ukazanych) liter.

Tzn. im więcej ukazanych liter, tym większa szansa na trafienie kolejnej? Ale to też trochę bez sensu. Tzn. o ile dzięki takiemu rozwiązaniu można by było wprowadzić "stopień inteligencji komputera", to nadal pojawia się problem z inteligencją gracza. Tzn. "kręcę, zgaduję hasło itd".

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1