Witam
Pisze od jakiegos czasu gre sieciowa, i zdecydowalem sie napisac porzadny protokol przesylania danych. W tym momencie jesli zmienie choc odrobine strukture pakietów to starsze klienty nie beda w ogole dzialac.
Wymyslilem ze dane przesylane beda w strukturze podobnej do XML. Do postaci binarnej struktury XML doklejał bym swój nagłówek skladajacy sie z rozmiaru calego pakietu i sumy kontrolnej.
Caly proces odbywał by sie tak:
Klient chce sie zalogowac -> przygotowuje pakiet w formie stringu -> przepuszczanie przez XMLDocument -> serializacja dokumentu XML -> dodanie naglowkow -> przeslanie do serwera.
Serwer odbiera pakiet -> weryfikacja poprawnosci -> deserializacja do dokumentu XML -> analiza
Spotkał się ktoś z takim czymś? To dobry sposób na przesyłanie danych w grze sieciowej? Co jeśli klient wyśle pakiet w którym rozmiary i ilość gałęzi/dzieci bedzie wieksza niz powinna byc, a pakiety do bufora beda nadal naplywać?
Z góry dzięki. :)