obraz z kamery, obrobka - czym? cos szybkiego.

0

witam
znacie moze jakas bibliotege do bardzo szybkiej obrobki grafiki...?
generalnie chodzi mi o to zeby mozliwie jak najszybciej analizowac obraz z kamery internetowej o rozdzielczosci powiedzmy 800x600...
jest niby metoda ScanLine ale... ona tez za szybka to nie jest :/
myslalem tez nad asm ale nie wiem... nada sie?
nie wiem, pytam, bo moze nawt istnieje cos co od razu przechwyci obraz z jakiegos zrodla.
pobranie jednej klatki chyba tez zajmuje troche czasu...
a mi naprawde bardzo zalezy na szybkosci ;]

dzieki wielkie
pozdr

0

co masz na myśli "szybkiej obrobki grafiki..." ?
co chcesz osiągnąć

0

Najszybsze to jest użycie bezpośredniego dostępu do pamięci, bez takich śmieci jak scanline i bitmapy w 32bit. W takim wypadku operacje można przeprowadzać znacznie szybciej - rejestry procesora to 32\64bit, dla technologii MMX 64bit, dla > SSE zaś 128. Upakowanie każdego koloru w oddzielnym bajcie + alfa /nawet choćby dla wyrównania/ znacznie upraszcza operacje. MMX i SSE pozwalają na równoległe wykonywanie obliczeń, na 8 badź 16 bajtach równocześnie, mądre kompilatory są w stanie odpowiednio napisaną pętlę przekształcić na MMX badź SSE... mądre, nie Delphi.

0

siemanko cimak, zerknij pod ten link
http://www.intel.com/cd/software/products/asmo-na/eng/perflib/ipp/302910.htm

// OK, biblioteka jest faktycznie świetna ale jest dla C/C++ (dop. deus)

0

Może spróbuj tego: http://www.g32.org/graphics32/index.html

Z tego co piszą na stronie dostęp do pikseli jest 100 razy szybszy niż w standardowym TCanvas/TBitmap.

/edytka: jeszcze coś do MMX w Delphi: http://www.yks.ne.jp/~hori/MMXasm-e.html

0
AdamPL napisał(a)

Może spróbuj tego: http://www.g32.org/graphics32/index.html

Z tego co piszą na stronie dostęp do pikseli jest 100 razy szybszy niż w standardowym TCanvas/TBitmap.

hmm.. na razie nie bardzo mam czas sprawdzic dokladnie ale wyglada ciekaiwe calkiem...
dzieki ;]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1