Jak pobrać obraz z kamery w celu modyfikowania/przetwarzania poszczególnych klatek?
Dziękuję bardzo za linka.
Mam jeszcze pytanie odnośnie tego miejsca z linka:
pliki nagłówkowe: winuser.h, vfw.h
biblioteki: USER32.lib, VFW32.lib
W jaki sposób mam dodać to do projektu?
poszukaj, poszukaj.. jak dodac liba do projektu to naprawde notoryczne pytanie. moj post z paru watkow nizej.. http://4programmers.net/Forum/viewtopic.php?id=121275
Dziękuję za odpowiedź. Za pomocą podanego artykułu stworzyłem aplikację która wyświetla video z kamerki.
Chciałbym jednak "na żywo" edytować obraz. W jaki sposób pobrać klatkę zapisując ją do bitmapy, żeby ona po edycji była brana pod uwagę przy wyświetlaniu filmu?
Chcesz wyswietlać obraz z kamery w oknie i rysować na nim "w ruchu"? Jeśli tak możesz rysować po prostu na oknie, a później do bitmapy zapisywać tylko obraz okna. Tutaj jest opisane jak zrobić screena i łatwo to przerobić żeby pobierał to twoje okno: http://4programmers.net/Forum/viewtopic.php?id=90530 :)
capSetCallbackOnFrame(hwndCap, FrameCallbackProc);
LRESULT __stdcall FrameCallbackProc(HWND hWnd, VIDEOHDR* lpVHdr)
{
// skopiuj lpVHdr->lpData do DIB
// obrób
// skopiuj DIB do lpVHdr->lpData
return (LRESULT) TRUE;
}
Format bitmapy DIB powinien odpowiadać parametrom VIDEOHDR lub capGetVideoFormat (wysokość, szerokość, bpp).