Dynamiczna alokacja pamięci dla bitmap

0

Musze zrobić dynamiczną alokację pamięci dla tablicy bitmap. Próbowałem już na kilka sposobów, ale nie mam pojęcia jak do tego się zabrać i nic mi z tego nie wyszło. Był bym wdzięczny za uświadomienie mnie jak to się robi.

0
var
Tablica : array of TBitmap;

i W kodzie

SetLength(Tablica,20);

No i operujesz jak na bitmapce :

Tablica[0]:=TBitmap.Create;
Tablica[0].Width:=100;
Tablica[0].Height:=100;
Tablica[0].Canvas.Textout(0,0,'Test');
Canvas.Draw(0,0,Tablica[0]);

//Możesz Też Pisać tak
Tablica[1]:=TBitmap.Create;
With Tablica[1] do
begin
Width:=100;
Height:=100;
Canvas.Textout(0,0,'Test2');
// i robisz na bitmapce nie podając indexu 
end;

Nie zapomnij O zwolnieniu Całej tablicy ! (np.Tak)

var I:Integer;
for i:=0 to High(Tablica) do 
Tablica[i].Free;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0