napisalem sobie fantastyczny zestaw klas z dziedziczeniem i metodami, polami, wlasciwosciami
i wszystko jest och! i ach! (i nawet dziala:) tylko jest teraz problem....
Moje fantastyczne obiekty dostaja na wejsciu tablice bajtow
wykonuja rozne operacje i na koncu w odpowiednich polach
mam dostep do konkretnych wynikow.
glowny program wyglada mniej wiecej tak:
Uklad.PobierzDane(TablicaBajtow);
Uklad.Oblicz;
Form1.wyswietl;
w procedurze Form1.Wyswietl
jest <ort>mnÓstwo</ort> polecen typu
LabelCosTam.caption := uklad.CosTam.text;
ImagePrzelacznik.picture.bitmap.loadfromresourcename(hinstance,uklad.Przelacznik.NazwaObrazka);
no i nagle okazalo sie ze potrzebuje moc sie odwolac za pomoca kontrolki do
obiektu z ktorego pochodza prezentowane dane.
np po kliknieciu w ImagePrzelacznik chcialbym zeby zmienilo sie jakies pole obiektu uklad.przelacznik
pytanie do Was jest takie czy jest jakis dobry sposob powiazania kontrolki z obiektem?
dodam ze nie mam zbyt duzo czasu na powazne zmiany w moich BAJERANCKICH OBIEKTACH bo calosc musi byc gotowa za dwa dni:/ a ja jeszcze daleko w lesie...
- probowalem np w polu TAG trzymac wskaznik do obiektu(przerobiony na integer) ale skutkowalo to blednymi odwolaniami do pamieci:(
//dopisane
// udalo mi sie zrealizowac dostep do zrodla przez wskaznik, ale mysle ze jest to
// 'sieganie prawa reka za lewe ucho'...
// jesli macie lepsze pomysly chetnie sie z nimi zapoznam!
- myslalem tez nad modyfikacja kontrolek zeby im dodac jakies pole np ZRODLO i do niego przypisywac obiekt zrodlowy ale na takie zabawy wlasnie nie mam czasu:/