Zmiana w systemie funkcjonowania tagów

0

@Ktos: ja wiem, i zgadzam się, że tagi teoretycznie mają tę zaletę. Nie widzę jej jednak w sytuacji, gdy u nas na forum nie ma funkcjonalności ich (automatycznego) obserwowania (=otrzymywania powiadomień). Wspomniałem o obserwacji kategorii właśnie w tym kontekście: żeby jednak te powiadomienia jakoś otrzymywać, skoro za pomocą tagów już nie będzie można.

4

Tagi IMHO nie mają sensu w kategoriach nietechnicznych. W technicznych natomiast powstały po to, aby np. w takiej kategorii "Bazy danych", można było za pomocą tagów wyróżnić z jaką bazą danych mamy do czynienia. Teraz zajrzałem do tej kategorii i generalnie nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Widzę bowiem tagi takie jak "bazy danych", "skrypt", czy "projekt", które są tutaj niepotrzebne. Myślę, że mechanizm do sugerowania tagów by tutaj pomógł.

Miałem kiedyś pomysł aby tagi mogły "scalić" wszystkie materiały na dany temat w serwisie, czyli: oferty pracy, wątki, wpisy ma mikroblogu, artykuły czy userów, którzy mają ów tag wpisany w umiejętnościach. Czyli byłaby dedykowana strona umożliwiająca wyświetlenie całej zawartości serwisu odnośnie danego tagu.

Myślę, że obserwowanie tagów to całkiem ciekawy pomysł. Dodam do listy do zrobienia.

0

Podepnę się do tego wątku: @Adam Boduch, w jakiej kolejności są wyświetlane tagi w wątkach? Stworzyłem przed chwilą ten wątek -> Obrazki nie są skalowane w podglądzie wiadomości prywatnej, a po utworzeniu okazało się, że tagi są wyświetlane w innej kolejności niż podałem. Dokładnie tak to wygląda:

screenshot-20200208050333.png

Nie pamiętam dokładnie, w jakiej kolejności je podałem, ale na pewno tag coyote był pierwszy, a zaraz po nim był pw. A obecnie nie jest to ani ta sama, ani alfabetyczna po (widzialnych?) etykietach tagów.


UPDATE: Jak teraz patrzę, to bardzo możliwe, że tagi są wyświetlane od tyłu w stosunku do kolejności wpisywania w polu dodawania tagów. Jeśli tak, to może warto by tę kolejność odwrócić?


UPDATE2: Jeśli mam rację powyżej, to zmiana kolejności na odwrotną niosłaby taką zaletę m.in., że w widoku listy wątków w kategorii wyświetlałyby się trzy pierwsze, a nie trzy ostatnie tagi. Dzięki temu bardziej intuicyjnie można by określać, który tag jest ważniejszy (i powinien się znaleźć wśród tych pierwszych trzech wyświetlanych). Jeśli zaś obecnie jest od tyłu, to podawanie ich jest nieintuicyjne – najważniejszy tag musi być podany ostatni, by był wyświetlony jako pierwszy.


PS. Obecnie tak wyglądają tagi wzmiankowanego wątku w widoku listy wątków w kategorii:

screenshot-20200208053034.png


UPDATE3: Chwilę temu założyłem kolejny wątek – Kliknięcie na ikonę dzwonka wyłącza blokadę powiadomień w Firefoxie – a w nim tagi są wyświetlane w jeszcze innej kolejności, dokładnie takiej:

screenshot-20200208164627.png

Pamiętam, że najpierw dodałem trzy tagi w kolejności dokładnie takiej: coyote, powiadomienia, problem. Następnie zreflektowałem się, że brakuje jeszcze jednego, więc edytowałem post i dodałem tag firefox. Jak widać pierwsze trzy tagi są w kolejności takiej, jak podana przy ich dodawaniu. Każdy kolejny tag jest natomiast umieszczany na początku (co jest nieintuicyjne dla mnie, bo w formularzu edycji wiadomości nowe tagi dodaje się na końcu listy).

1

Liczba punktów reputacji potrzebna do dodania nowego tagu została zwiększona.

Może po prostu wyłączyć dodawanie tagów w nietechnicznych kategoriach?

0

Skąd pomysł, żeby wyłączyć tagi w nietechnicznych?

0

Zobacz mój wcześniejszy post w tym wątku: https://4programmers.net/Forum/1652201

Tagi nie są używane zgodnie z przeznaczeniem w działach nietechnicznych (bo też nie są potrzebne). Przykładowo tag pomysł, czy podgląd w tym dziale. Mam na myśli wyłączenie tagów w działach Społeczność, Off-Topic czy Coyote.

3

Dzięki. Moim zdaniem zarówno treść w kategorii technicznej, jak i w nietechnicznej ma możliwość być opisaną przez zestaw słów kluczowych. Ten zestaw reprezentują u nas tagi. Przykładowe tagi, które ktoś mógłby chcieć umieścić w kategorii Off-Topic: koronawirus, medycyna, motoryzacja, finanse, zagranica, kryzys, zdrowie.

1

@Adam Boduch: w dziale Społeczność jest techniczna podkategoria Projekty forumowe, w której tagi powinny być obsługiwane. @Silv ma tutaj rację – tagi są przydatne również w kategoriach nietechnicznych.

0

Do zaproponowanego przez siebie rozwiązania (w tym poście) dorzuciłbym taki pomysł, by było coś na kształt czarnej listy – "połowiczna czarna lista".

Działałaby tak, że jeśli podany przez użytkownika tag jest na niej, to dostawałby on o tym komunikat. Komunikat byłby umieszczony przy tym tagu przy polu dodawania tagów – dymek czy coś. Przykładowa treść tego komunikatu:

Czy na pewno chcesz dodać taki tag? W niewielu przypadkach jest on pomocny.

Jeśli komunikat nie byłby umieszczony przy tagu (np. byłby gdzieś na górze lub na dole formularza), to można zmienić go na taki:

Czy na pewno chcesz dodać tag `<tag>`? W niewielu przypadkach jest on pomocny.

PS. Tak więc względem tej listy żadne tagi nie byłyby zabraniane; jedynie użytkownik byłby proszony, żeby dwa razy się zastanowił.

0

@Adam Boduch: odświeżam wątek o tagach. Padło w nim kilka propozycji, w tym kilka moich. Należałoby coś wybrać.

Ze swojej strony podtrzymuję, że tagi w kategoriach nietechnicznych są przydatne (vide mój post z wyżej). I tu a propos naszej ostatniej dyskusji w innym wątku na temat tagów: moim zdaniem w kategorii Coyote mogłyby być przydatne co najmniej tagi propozycja oraz bug (lub problem). Czasem też może może przydać się tag dotyczący danej funkcjonalności, np. forum, kompendium, prywatne-wiadomości itd.; wtedy innym zgłaszającym – tym nieobeznanym z kodem Coyote, a tylko z UI – łatwiej będzie wyszukiwać.


PS. Przez "wybór" rozumiem jedynie decyzję. Nie implementację. Jeśli nie masz Ty / ktoś inny czasu – wiadomo. Ważne, by była możliwość wprowadzenia na GitHub issue typu "jak znajdzie się czas, zrobi się tak i tak".

2

Zrobiłem to dość prosto: w panelu administracyjnym moderatorzy mają możliwość usuwania tagów. Usuniętych tagów nie można użyć ponownie.

Ja podtrzymuje swoje zdanie: wg. tagi powinny być wyłącznie techniczne (dobrze to np. działa w module Praca gdzie ludzie się do tego stosują). Moderatorzy mają od jakiegoś czasu możliwość kategoryzowania tagów. Tagi są pogrupowane w kategorie w ofertach pracy (kategorie takie jak "języki programowania", "frameworki", "bazy danych" itp). Kategorie tagów będzie można użyć w przyszłości również w innych miejscach serwisu :)

Można iść nieco dalej i nieużywane tagi (np. przez 6 miesięcy lub dłużej) mogą się same kasować.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1