[c++]najlepsze biblioteki do gier

0

Chciałem zająć się pisaniem gier. Znam C++ dobrze. Teraz moich pytań jest kilka:

1.Najlepsze biblioteki do 2D?

2.Najlepsze biblioteki do 3D?

3.Najlepsza biblioteka do gier wieloplatwormowych(łatwa modyfikcaja na linuxa, maca itd.)?

0

Ja polecam biblioteki allegro, jedne z najbardziej popularnych bibliotek do pisania gier. Na początek jak znalazł.

Pozdrawiam.

Stronka http://alleg.sourceforge.net

0
programista007 napisał(a)

Chciałem zająć się pisaniem gier. Znam C++ dobrze. Teraz moich pytań jest kilka:

1.Najlepsze biblioteki do 2D?

2.Najlepsze biblioteki do 3D?

3.Najlepsza biblioteka do gier wieloplatwormowych(łatwa modyfikcaja na linuxa, maca itd.)?

Najlepsze (o ile wiem) są OpenGL i DirectX. OpenGL ma tą cenną zaletę, że działa na też na Linux'ie (nie wiem czy są też wersje na maca)

0

Na początku chciałem wybrać openGL ze wzgledu na wieloplatformowość, ale coś mnie zaczyna kusić do DirectX-a... Co wy o tym sądzicie?

0
programista007 napisał(a)

Na początku chciałem wybrać openGL ze wzgledu na wieloplatformowość, ale coś mnie zaczyna kusić do DirectX-a... Co wy o tym sądzicie?

Świętych wojen na temat wyższości jednego api nad drugim było już wiele...
Jeśli Cię interesuje programowanie gier to polecam forum http://forum.gamedev.pl - z tego co pamiętam było tam parę wątków porównujących różne api, biblioteki...
A tak szczerze mówiąc.... Póki nie spróbujesz - nie dowiesz się która biblioteka spełnia twoje oczekiwania ;p

// po górolsku: tyż prowdo, świnto prowdo i g**no prowdo. trafileś nr. 2, wiec nic dodac nic ując, blokuje [mf]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1