Chciałem zająć się pisaniem gier. Znam C++ dobrze. Teraz moich pytań jest kilka:
1.Najlepsze biblioteki do 2D?
2.Najlepsze biblioteki do 3D?
3.Najlepsza biblioteka do gier wieloplatwormowych(łatwa modyfikcaja na linuxa, maca itd.)?
Chciałem zająć się pisaniem gier. Znam C++ dobrze. Teraz moich pytań jest kilka:
1.Najlepsze biblioteki do 2D?
2.Najlepsze biblioteki do 3D?
3.Najlepsza biblioteka do gier wieloplatwormowych(łatwa modyfikcaja na linuxa, maca itd.)?
Ja polecam biblioteki allegro, jedne z najbardziej popularnych bibliotek do pisania gier. Na początek jak znalazł.
Pozdrawiam.
Stronka http://alleg.sourceforge.net
programista007 napisał(a)
Chciałem zająć się pisaniem gier. Znam C++ dobrze. Teraz moich pytań jest kilka:
1.Najlepsze biblioteki do 2D?
2.Najlepsze biblioteki do 3D?
3.Najlepsza biblioteka do gier wieloplatwormowych(łatwa modyfikcaja na linuxa, maca itd.)?
Najlepsze (o ile wiem) są OpenGL i DirectX. OpenGL ma tą cenną zaletę, że działa na też na Linux'ie (nie wiem czy są też wersje na maca)
Na początku chciałem wybrać openGL ze wzgledu na wieloplatformowość, ale coś mnie zaczyna kusić do DirectX-a... Co wy o tym sądzicie?
programista007 napisał(a)
Na początku chciałem wybrać openGL ze wzgledu na wieloplatformowość, ale coś mnie zaczyna kusić do DirectX-a... Co wy o tym sądzicie?
Świętych wojen na temat wyższości jednego api nad drugim było już wiele...
Jeśli Cię interesuje programowanie gier to polecam forum http://forum.gamedev.pl - z tego co pamiętam było tam parę wątków porównujących różne api, biblioteki...
A tak szczerze mówiąc.... Póki nie spróbujesz - nie dowiesz się która biblioteka spełnia twoje oczekiwania ;p
// po górolsku: tyż prowdo, świnto prowdo i g**no prowdo. trafileś nr. 2, wiec nic dodac nic ując, blokuje [mf]