Biblioteki/ frameworki do gier

0

Hej,
Miałem już styczność z wieloma bibliotekami do pisania gier jak XNA, monogame, pygame,cocos2d, torch, pixie i three.js choć te dwa ostatnie nie są bezpośrednio związane z grami. Mnóstwo pomniejszych projektów mam też w silniku Unity i najczęściej z niego korzystałem.

Ostatnio jednak chciałbym napisać grę w C niskopoziomowo nie korzysyając z żadnego silnika jak Unity tylko mieć radość z czystego pisania kodu oraz większej kontroli nad nim niż typowego drag n drop i wyklikiwania elementów. Z drugiej strony przydałaby mi sie biblioteka, która ogarnie za mnie takie podstawowe sprawy jak podstawowa fizyka, kolizje, wsparcie dla shaderów, wsparcie audio, event handling. Nie chciałbym zupełnie wymyślać koła od nowa. Czy polecacie jakiś framework albo bibliotekę z którą mógłbym popracować w C lub ostatecznie cpp?

0
G3rm4nicus napisał(a):

Hej,
Miałem już styczność z wieloma bibliotekami do pisania gier jak XNA, monogame, pygame,cocos2d, torch, pixie i three.js choć te dwa ostatnie nie są bezpośrednio związane z grami. Mnóstwo pomniejszych projektów mam też w silniku Unity i najczęściej z niego korzystałem.

Ostatnio jednak chciałbym napisać grę w C niskopoziomowo nie korzysyając z żadnego silnika jak Unity tylko mieć radość z czystego pisania kodu oraz większej kontroli nad nim niż typowego drag n drop i wyklikiwania elementów. Z drugiej strony przydałaby mi sie biblioteka, która ogarnie za mnie takie podstawowe sprawy jak podstawowa fizyka, kolizje, wsparcie dla shaderów, wsparcie audio, event handling. Nie chciałbym zupełnie wymyślać koła od nowa. Czy polecacie jakiś framework albo bibliotekę z którą mógłbym popracować w C lub ostatecznie cpp?

Przecież możesz pisać grę w Unity bez buildera, tylko z poziomu kodu.

3

SFML i cpp, do którego jest sporo fajnych tutoriali, przyjemnie mi się z tego korzystało

1

SDL2

1
tmk3 napisał(a):

SFML i cpp, do którego jest sporo fajnych tutoriali, przyjemnie mi się z tego korzystało

Jako dodatek do sfmla polecam jeszcze imgui. Dodaje bardzo ładne menu. Idealne do tworzenia gierek 2D.

0

takie podstawowe sprawy jak podstawowa fizyka, kolizje, wsparcie dla shaderów, wsparcie audio, event handling

To całkiem dużo chcesz jak na jeden, spójny, niskopoziomowy pakiet. Większość niskopoziomowych bibliotek/frameworków skupia się na renderowaniu, bo to najtrudniejsza część. Jeśli bibliotekat zawiera to wszystko to najczęściej nie nadaje się do zrobienia czegoś poważniejszego, tak chociażby jest ze wspomnianym wcześniej SFML.

Jeśli chodzi o C to raylib będzie najbogatszy w ficzery. Tylko niech opis "simple" Cię nie zmyli, można w tym zrobić całkiem ładne gierki, wyszukaj sobie Sidestep Legends chociażby. Z wymienionych wymagań nie będzie miał chyba tylko fizyki.

Jeśli chodzi o C++ to jest Ogre3D, nie ma wsparcia dla dźwięku jeśli się nie mylę, ale można wyrenderować nim piękne sceny. A jeśli chcesz coś lżejszego to jest bgfx (ioquake3, football manager 2018, współczesny minecraft, guild wars 2, ogólnie imponująca lista użyć) będący w głównej mierze frameworkiem do renderowania.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1