[BCB] Prosta Baza Danych - wybor formy i implementacja

0

Program bazodanowy. Nie tworzyłem wcześniej implementacji bazy danych w programach napisanych w C++. Wiec zadaje pytanie o wybór najodpowiedniejszej formy (tzn. typu bazy).
Specyfikacja programu:

  • w bazie będą przechowywane dane o psach.
  • rodzaj danych (pola):
    Data
    Właściciel
    Imię psa
    Kolor
    Wiek
    Numer
    Notatki (większa ilość tekstu)
    ----i około 30 zmiennych boolowskich (tak/nie) z CheckBox?ów

Jak widać nie jest to baza zbyt rozbudowana, dlatego kieruje pytanie o najlepszy typ bazy jaką mam zastosować do tego typu bazy, oraz jak ja zaimplementować.

Inne funkcje jakie ma pełnić baza to możliwość backup?u danych w formie pliku (bądź plików). Wystarczy jak będzie go można wyeksportować gdzieś poza program (sposób archiwizacji to już nie zmartwienie programu). A także wczytać dane z tak utworzonego backup?u.

Baza ma zawierać opcje wyszukiwania względem odpowiednich danych (planowo wg właściciela i imienia psa).

Nie ukrywam, że najbardziej odpowiadałaby mi baza SQL, gdyż zapytania w języku SQL SA najłatwiejsze i mam w nich doświadczenie, ale może jest prostszy sposób na tę mało skomplikowaną bazę danych.

Proszę o pomoc w wyborze najlepszej metody do stworzenia tej bazy, tzn. rodzaj oraz sposób implementacji. Z góry dzięki ;).

0

to zalezy od dostepnego serwera bazodanowego. w zaleznosci od uzytego serwera inne beda komponenty. do podstawowej bazy danych praktycznie niczym sie nie roznia wiec chyba wszystko jedno co wybierzesz. ja osobiscie polecam Ms SQL Server albo InterBase, zalezy jakie masz fundusze. ten pierwszy jest platny drugi darmowy.

0

Program będzie działał na komputerze (OFFLINE) i najlepiej abym nie musiał używać żadnego dodatkowego oprogramowania bazodanowego. Myślałem na temat plików (np XML). Ale biorąc pod uwagę ilość danych (kilkadziesiąt do kilkuset), mogłoby to spowolnić działanie zapytań itp. Co na ten temat sadzisz?

0

Dla tak prostych (jak sie domyslam) danych wystarczy Ci wlasny format plikow.

0

Postawnowiłem (nie wiem czy dobrze), ze zrobie to wsposób może dziwaczny acz prosty. Dane będą w strukturach, zaś struktury zapisywane do pliku (jednego) binarnego. Na starcie programu dane będa odczytywane (tylko czy przy ilości np 50 struktór pełnych danych nie będzie to trwało zbyt długo?), nastepnie podczas dodawania nowych danych (psów) będa one po prostu dopisywane do pliku. A przy edycji danych danego psa może posłuzyc sie swobodnym dostepem do pliku i edytowac w miejscu bez potrzeby zapisywania jeszcze raz wszystkich struktór z poprawką. Ale już wyszukiwanie to gorsza sprawa; trzeba odczytac wszystko co jest w pliku i wtedy w tej tablicy struktór przeszukiwac pod kątemdanego atrybutu.
Co wy na to?
czy program nie będzie działał za wolno? Pytam bo nie mam doświadczenia w programowaniu wizualnym, do tej pory posługiwałem się C++ "ciemnoekranowym :)".... gcc rulez.

0

tylko czy przy ilości np 50 struktór pełnych danych nie będzie to trwało zbyt długo?

Bez przesady ;) Gdybyś mówił o 5000 rekordów zmiennej długości to wtedy to pytanie byłoby uzasadnione.

0

zostaje ci jeszcze BDE. czyli komponenty z zakladki BDE, Data Access i Data Controls

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1