witam

potrzebuje w openglu zasymulowac ruch sprezyny.
Znalazlem w necie kod, lecz niestety za bardzo nie moge go rozgryzc.
Prosilbym o jakies drobne komentarze do tego kodu. Nie umiescilem ponizej calego kodu, tylko czesc odpowiadajaca za ruch sprezyny oraz zadeklorowane zmienne.
Ne wiem np. skad sie wziela wartosc i za co odpowiada float t_fact, float u_fact, float dt, float du. z gory dziekuje za pomoc.

zmienne:

float pi = 3.1415926535897932384626433;
float height = 0.5;
float heightStep = 0.01;
int sign = 1;
int pointsNum = 200;

float t_fact = 8.399;
float u_fact = 2;
float dt = t_factpi/48;
float du = u_fact
pi/12;
float param = 3;

ruch sprezyny:

for(t=0; t<t_factpi; t+=dt)
{
for(u=0; u<u_fact
pi; u+=du)
{
glColor3f(1, 1, 1);
glBegin(GL_QUADS);
x = cos(t)(param+cos(u));
y = sin(t)
(param+cos(u));
z = height*(t)+sin(u);
xs = cos(t)(param);
ys = sin(t)
(param);
zs = height*(t);
i = x - xs;
j = y - ys;
k = z - zs;
glTexCoord2f(0.0, 0.0);
glNormal3f(i, j, k);
glVertex3f(x, y, z);

			x = cos(t+dt)*(param+cos(u));
			y = sin(t+dt)*(param+cos(u));
			z = height*(t+dt)+sin(u);
			xs = cos(t+dt)*(param);
			ys = sin(t+dt)*(param);
			zs = height*(t+dt);
			i = x - xs;
			j = y - ys;
			k = z - zs;
			glTexCoord2f(0.0, 1.0);
			glNormal3f(i, j, k);
			glVertex3f(x, y, z);

			x = cos(t+dt)*(param+cos(u+du));
			y = sin(t+dt)*(param+cos(u+du));
			z = height*(t+dt)+sin(u+du);
			xs = cos(t+dt)*(param);
			ys = sin(t+dt)*(param);
			zs = height*(t+dt);
			i = x - xs;
			j = y - ys;
			k = z - zs;
			glTexCoord2f(1.0, 1.0);
			glNormal3f(i, j, k);
			glVertex3f(x, y, z);

			x = cos(t)*(param+cos(u+du));
			y = sin(t)*(param+cos(u+du));
			z = height*(t)+sin(u+du);
			xs = cos(t)*(param);
			ys = sin(t)*(param);
			zs = height*(t);
			i = x - xs;
			j = y - ys;
			k = z - zs;
			glTexCoord2f(1.0, 0.0);
			glNormal3f(i, j, k);
			glVertex3f(x, y, z);
		glEnd();				
	}
}