Witam
Czy znacie może jakiś kurs OpenGl do c++ buildera?
swietna stronka z roznymi tutorialami do opengla wszystkie dzialaja tez w c++ builderze. wiem bo sam z nich korzystam i korzystalem i chodza bez problemu.
Dzieki, ale kupiłem sobie książkę do OpenGl "OpenGl: programowanie gier", fajowa, tylko że kody i przykłady są w niej do visual c++, a ja mam buildera. Niektore przykłady działają, a niektóre nie i teraz powstaje pytanie: jakie są różnice pomiędzy c++ builderem a visual c++? Co zrobić żeby te przykłady działały poprawnie w builderze?
Niektórych instrukcji nie da się tak prosto przetłumaczyć do C++Buildera. Radzę Ci ściągnąć z internetu lub kupić Visual C++. Aplikacje OpenGL są o wiele szybsze niż w Builderze a w grach chodzi o to aby jak najwięcej wyciągnąć z maszyny jak najmniejszym kosztem. W 99% do tego typu aplikacji jest stosowany Visual C++.
Niektórych instrukcji nie da się tak prosto przetłumaczyć do C++Buildera. Radzę Ci ściągnąć z internetu lub kupić Visual C++. Aplikacje OpenGL są o wiele szybsze niż w Builderze a w grach chodzi o to aby jak najwięcej wyciągnąć z maszyny jak najmniejszym kosztem. W 99% do tego typu aplikacji jest stosowany Visual C++.
Czcze gadanie. Można użyc narzedzia dostarczanego z C++ Builder'em do przetłumaczenia biblioteki, ale można również poszukac w sieci bibliotek OpenGL dla C++ Builder. Jak chcesz to je Ci prześlę na mail'a.
C++ Builder wcale nie jest słabszy od Visual C++. Oba maja wady i zalety.
z tą książką była dołączona płytka i tam były wszystki biblioteki, ale nie wiem sam... jeszcze jeden mam problem: mam książkę "Symfonia c++", bardzo fajna, ale nie wiem co zrobić,żeby pisać programy z niej w builderze, bo jak wziąłem na kod źródłowy i close page, potem wziąłem nowy unit i tam było coś takiego:
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma hdrstop
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
usunąłem to wszystko i wpisałem kod programu, oto on:
#include <iostream.h>
main()
{
int stopy;
float metry;
float przelicznik = 0.3 ;
cout << "Podaj wysokosc w stpoach : " ;
cin >> stopy; // przyjecie danej z klawiatury
metry = stopy * przelicznik; // wlasciwie przeliczenie
cout << "\n" ; // to samo co: cout << endl ;
//-----wypisanie wynikiow:
cout << stopy << " stop - to jest : "
<< metry << " metrow\n" ;
}
wziąłem, żeby kompilował, zrobił to bardzo szybko, i nic się nie wyświetliło... :-( tak to wyglądało, jakby juz sie miał uruchomić, i od razu się wyłączył...o co chodzi? dlaczego tak się dzieje?proszę o pomoc i dzięki za wszystkie posty. Napisałem tutaj to pytanie, bo nie chciałem nowego wątku rozpoczynac. HELP...
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma hdrstop
#include "Unit1.h"
#include<conio.h> // to musi byc dołaczone
#include<iostream.h> // to musi byc dołaczone iostream.h ale nie wyswietla mi w poscie :-(
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
main()
{
int stopy;
float metry;
float przelicznik = 0.3 ;
cout << "Podaj wysokosc w stpoach : " ;
cin >> stopy; // przyjecie danej z klawiatury
metry = stopy * przelicznik; // wlasciwie przeliczenie
cout << "\n" ; // to samo co: cout << endl ;
//-----wypisanie wynikiow:
cout << stopy << " stop - to jest : "
<< metry << " metrow\n" ;
getch(); //to napisz, gdyż uruchamiasz to na konsoli a nie w DOS'ie
}
kurde, dalej nie dziala... :-(
Muszę jeszcze coś napisać, jak próbowałem uruchomić kilka przykładów z tej książki, to mi pisało, że nie może odnaleźć biblioteki cc3260mt.dll, (znalazłem ja w katalogu buildera) i wrzuciłem do windows\system i się ten przykład skompilował, ale efekt był taki, jaki opisałem w jednym z postów powyżej. Tertaz go usunąłem i teraz jak próbuje skompilować swój program, to się wyświela ten sam komunikat o braku biblioteki. o co w tym wszystkim chodzi? POMUŻCIE...
Może zainstalowałeś świeżo C++ Builder i PC jeszcze nie był restartowany. Jeśli jenak był już restartowany, to spróbuj dodac do projektu te biblioteki o których mówiłeś z menu Project->Add to Project.
zabijcie mnie póki żyje, nic nie działa, ciągle to samo, włącza się i wyłącza... :-( jutro przeinstakuje buildera, ech, ale porażka :-(
A jaka masz wersję C++ Builder'a?
Nie martw się - będzie działac.
c++ builder 6...hmmm, a może do omawiania tej książki użyć innego kompilatora? Nie jest mi to na ręke, ale...hmmm, aha, wiesz może, czym się różni visual c++ od visual studio? czy to to samo? aha, w tej książce "Symfonia c++" jest napisane, że te przykłady są w c++ builder 3.1. Może coś się zmieniło w 6, że nie działa?
c++ builder 6...hmmm, a może do omawiania tej książki użyć innego kompilatora? Nie jest mi to na ręke, ale...hmmm, aha, wiesz może, czym się różni visual c++ od visual studio? czy to to samo? aha, w tej książce "Symfonia c++" jest napisane, że te przykłady są w c++ builder 3.1. Może coś się zmieniło w 6, że nie działa?
Visual Studio to cały pakiet w którego wskład wchodza Visual C++, Visual Basic, etc. Spokojnie to w 100% powinno chodzic przy użyciu Borland C++ Builder 6. Sprawdź czy masz poprawnie ustawione ścieżki do katalogów wybierajac kolejno Project->Options zakładka Directories/Conditionals.
przeinstalowałem i nic, hmm a co ja tam powiniene mieć w tej zakladce?
mam takie cos:
Include Path : $(BCB)\include\vcl
$(BCB)\include
Library Path: $(BCB)\lib
$(BCB)\lib\obj
Debug source Path $(BCB)\source\vcl
Już nie wiem o co chodzi kompletnie, w poniedziałek będe miał visual studio i może tam będzie działać, ale dlaczego nie działa w builderze? a Ty na czym pracujesz? Dzięki za słowa otuchy, ale nie wiem czy coś się wykombinuje :-|
przeinstalowałem i nic, hmm a co ja tam powiniene mieć w tej zakladce?
mam takie cos:
Include Path : $(BCB)\include\vcl
$(BCB)\includeLibrary Path: $(BCB)\lib
$(BCB)\lib\objDebug source Path $(BCB)\source\vcl
Już nie wiem o co chodzi kompletnie, w poniedziałek będe miał visual studio i może tam będzie działać, ale dlaczego nie działa w builderze? a Ty na czym pracujesz? Dzięki za słowa otuchy, ale nie wiem czy coś się wykombinuje :-|
Wyglada na to, iz tu powinno byc wszystko dobrze, bo ścieżki do katalogów masz prawidłowe. Ja korzystam z C++ Builder 5 Enterprise Trial. Ale te przykłady powinny się prawidłowo skompilowac na każdym kompilatorze Borland.
Może to niestosowne pytanie, ale jaka masz wersję - orginalna?
tak oryginalny, z Eksperta. Co dziwniejsze, WinApi też mi nie działa! Przykład z innej mojej książki też nie działa! Nie wiem o co chodzi...a skąd wziałeś buildera 5? Jak masz pirata, to nie odpowiadaj :-) Dziwi mnie to...hmmm....ja jutro bede miał Visual studio i zobacze czy na nim bedzie chodził (oby). Dzięki za ogólne zainteresowanie [hurra]
Czcze gadanie. Można użyc narzedzia dostarczanego z C++ Builder'em do przetłumaczenia biblioteki, ale można również poszukac w sieci bibliotek OpenGL dla C++ Builder.
Oczywiście można też wszystko zaprogramowć pod assemblerem, tylko po co? Po to są kompilatory, a VC++ w programowaniu w OpenGL ma większe zalety. Jeżeli nie wierzysz to poszukaj w internecie albo kup książkę "Perełki programowania gier" Marka DeLoura. Jest pisana przez programistów pracujących w firmach zajmujących się grami od długich lat, którzy maja na koncie takie dizeła jak Dungeon Siege . . .
Po co wyważać otwarte drzwi ?
C++ Builder 5 Enterprise Edition Trial mam z płytki dołaczonej do ksiazki "C++ Builder 5. Vademecum Profesjonalisty", wyd. Helion ,której dwa tomy posiadam. Aktualnie mam także pożyczona od kolegi płytkę "Eksperta" na której jest C++ Builder 6 Personal i korzystałem z niego i nie miałem żadnych problemów. Może twoja płytka jest uszkodzona(choc to by było raczej dziwne)?
Pewnie w Visual Studio 6 skompiluje się poprawnie, ale to nie znaczy że w C++ Builder nie. Nie wiem dlaczego u Ciebie nie działa wszystko poprawnie [???] . Opisz jak ten problem się przedstawia, wysyłajac mi mail'a na adres:
Zamieśc ewentualnego screen'a.
Oczywiście można też wszystko zaprogramowć pod assemblerem, tylko po co? Po to są kompilatory, a VC++ w programowaniu w OpenGL ma większe zalety. Jeżeli nie wierzysz to poszukaj w internecie albo kup książkę "Perełki programowania gier" Marka DeLoura. Jest pisana przez programistów pracujących w firmach zajmujących się grami od długich lat, którzy maja na koncie takie dizeła jak Dungeon Siege . . .
Po co wyważać otwarte drzwi ?
To twoje zdanie XoR. Kto co lubi...
ja będe lubił to, w czym mi będzie działać :-) :-) :-)
ja będe lubił to, w czym mi będzie działać
No wysłałem Ci mail'a (nawet 2), powinno już wszystko działac OK... .
wszystko działa [hurra] :-) , wielkie dzięki Smith
Nie ma za co.