jak wczytac 3DS

0

Robie sobie program w OpenGL i doszedlem do etapu gdzie musze wczytac obiekty stworzone w 3D Studio Max (6). Obiekty wyeksportowalem w formacie 3DS. Mam torche opisow na temat tego formatu (niejasno opisanych po angielsku.. jakies chunk'i ktorych w moim obiekcie odnalezc nie porafie-adresy wykraczaja daleko poza rozmiar pliku!!!), kilka przykladowych bibliotek wczytujacych taki obiekt... ale nie o to chodzi... chcialbym zrozumiec na jakiej zasadzie to dziala, a nie miec gotowca. Czy ktos moze zna adres gdzie mozna znalezc co nieco na ten temat... i najlepiej po polsku :]

0

Format jest bardzo przejrzysty i miły w użytkowaniu. Jakieś 4 lata temu pisałem z kumplem odczyt obiektu z tego, ale nie mam tego.. to było dla niego ;)

No więc budowa (piszę z pamięci - więcej na wotsit.org albo myfileformats.com) jest blokowo-hierarhiczna.

Coś w stylu:
[główny kawał]
[sekcja pierwsza]
[podsekcja]
[podsekcja]
[sekcja druga]

etc...
każda sekcja zawiera bodajże dwubajtowy znacznik typu oraz swój rozmiar - dzięki temu jeśli nie potrzebujesz np. animacji, to dochodząc do sekcji animacji skaczesz naprzód o jej rozmiar - czyli ją pomijasz.

Mam nadzieję, że to nieco rozjaśni - jak pisałem - więcej na wskazanych stronach.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1