[Borlan C++ 6] -Długość AnsiString.

0

Witam, problem jest taki:
Musze policzyć ile mam znaków w zmiennej która została wpisana do edit'a, z tego co zauważyłem w mej niezwykle długiej nauce, to dane które zostają wpisane w edicie to AnsiString, i tak tez ja zadeklarowałem. Chciałem to zobić czymś takim:

for(int i=0;;i++)
{
if(tablica[i] == 0)break;
}

Ale zarzuca mi wydostanie sie z zakresu tablicy. [null zamiast zera też nie działa]
Help!
No chya że jest jakaś funkcja od tego, ale nie znalazłem w manie.

0

hehe zobacz jaki masz warunek w petli :)

mozna np. tak !~!!!!!!

na formatke kladziesz dwa komponenty:
TEdit i TLabel (w sumie 2 )

//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Edit1Change(TObject *Sender)
{
AnsiString wynik;
wynik=Edit1->Text;
int ile;
ile=wynik.Length();
Label1->Caption=ile;
}
//---------------------------------------------------------------------------

albo zupelnie inaczej

0

warunek jest ustalony tak, bo obiło mis egdzies o uszy że stringi kończa sie znakiem NULL[0] dlatego miał liczyć ilosć znaków aż do nulla, wtedy miał skończyć. dlatego taki warunek.

0

najszybciej to tak:
Label1->Caption = Edit1->Text.Length();

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1