zamiana char na WCHAR (wide string)

Odpowiedz Nowy wątek
2004-11-28 18:09

Rejestracja: 16 lat temu

Ostatnio: 14 lat temu

0

Witam,
mam tylko jedno pytanko jak zamienic napis (tablice znakow typu char) na widechar. Znalazlem funkcje UTF8To16 w internecie- niestety nie wiem jaki plik naglowkowy jest wymagany przez ta funkcje. Czy ktos moglby mi pomoc w tym temacie. Sprawa jest dosc pilna.

<ort>Kozystam</ort> z visual studio 6

Pozostało 580 znaków

2004-11-28 20:57

Rejestracja: 16 lat temu

Ostatnio: 14 lat temu

0

znalazlem taka funkcje:

size_t wcstombs(char s, const wchar_t pwcs, size_t n);

niestety kiedy jej uzylem funkcja ta zamienila tylko pierszy znak ciagu :(. Czy mial ktos keidys do czyunienia z wide char ??

Czy moglby ktos wrzucic jakis przyklad ??

Pozostało 580 znaków

2004-11-28 21:14

Rejestracja: 16 lat temu

Ostatnio: 14 lat temu

0

OK znalazlem funckje konwertujaca znak char na wide char

wint_t btowc(int c);

czyli wystarczy przejsc po calym napisie i mozna znak po znaku przekonwertowac. Piszcie jesli ktos ma lepsze rozwiazanie. Moze komus sie to przyda :)

Pozostało 580 znaków

2004-11-29 10:42

Rejestracja: 15 lat temu

Ostatnio: 4 lata temu

0

MultiByteToWideChar(CP_ACP, 0, &ansi, -1, &widecharbuff, widemaxlen)

jeśli chcesz utworzyć plik z kodowaniem unicode albo podstawić ten tekst do gdi+ to przed stringiem w unicode trzeba dopisać 0xFF, 0xFE - zerknij w pliku .REG

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0