objekt i jego kopie

0

na jednym forum zapytałem się tak?

mam pytanko jak zrobic kopie danego objektu w róznej skali i połozone w rużnych miejscach! sam troche próbowałem i nadal nad tym mysle ale zatrzymałem się w pewnym momencie chciałem się was spytac co o tym myslicie?

dostałem odp:

robisz sobie klase z tymi cechami czyt polami ktore okreslaja skale pozycje ustawienia macierzy co tylko zapragniesz, dajesz metode ktora korzysta z tych cech i rysuje w danej pozycji w danej skali itd, jak robisz na gl to sobie push matrixa dajesz i hierarchicznie wtedy mozesh obiekta sobie skleic z odpowiednich czesci. najlepiej to w ogóle na jakiejs strukturze danych zrobic np drzewo list cyklicznych czy jaktotam bylo i za jednym wywolaniem moshesh wyrysowac calego modela :] ... a moze cosik pomieszalem? heh

co o tym myslicie? jak wy byście to zrobili?
naprawde jest mi potrzebne?
najlepiej jakiś link do artykułu byle po polsku

0

położenie jest względne więc zamiast kopi obiektu powinno wystarszyć glPushMatrix() i glPopMatrix()

0

ale zważ na to że ja chce zrobic obiekt w różnych skalach? jeden mieszy drugi wiekszy?

0

ale zważ na to że ja chce zrobic obiekt w różnych skalach? jeden mieszy drugi wiekszy?

ale jeżeli mają się różnić tylko skalami to możesz sobie utworzyć listy wyświetlania (<url> http://qjstudio.lava.pl/modules.php?name=NeHe_PL&file=lesson12</url>) - różnić się one będą tylko

  // dla powiększonego
glPushMatrix();
   glScalef(2,2,2);
  ... // rysujesz
glPopMatrix();

  // dla pomniejszonego
glPushMatrix();
   glScalef(0.5f,0.5f,0.5f);
  ... // rysujesz
glPopMatrix();

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1