jest ktos w stanie mi to zrobic ?? sam nie dam rady

0

Prosze o pomoc jezeli jest takowa mozliwa... jutro mam poprawke z programowania obiektowego i sobie z tym nieradze... bo mialem przez pewien czas powazne problemy... jezeli jest ktos kto to potrafi prosze o pomoc

ZADANIE 1
/*
uzupełnij applet tak by:
1. po wcisnieciu przycisku liczby zmiennoprzecinkowe wpisanew pola zostaly zsumowane a wynik zostal umieszczony w polu suma
(podpowiedzi: uzyj metod: getText(), setText(), parsera Float.parseFloat()

*/

import java.applet.;
import java.awt.
;

public class Przyklad1 extends Applet{
TextField pole1 = new TextField();
Label l1 = new Label("Liczba 1");
Label l2 = new Label("Liczba 2");
Label l3 = new Label("Suma:",Label.RIGHT);
TextField pole2 = new TextField();
TextField suma = new TextField();
Button oblicz = new Button("Oblicz");
public void init(){
setLayout(new GridLayout(1,1));
add(l1);
add(pole1);
add(l2);
add(pole2);
add(oblicz);
add(l3);
add(suma);
}
}

ZADANIE 2
/*
uzupełnij applet tak by:
1. po wybraniu odpowiedniej operacji (+,-,*,/) obliczenia zostaly dokonane automatycznie
(odpowiedz: obsluga zdarzenia ItemListener)
2. po wcisnieciu ENTER na dowolnym polu obliczenia zostaja wykonane ponownie (z nowymi parametrami)
(odpowiedz: obsluga zdarzenia KeyListener, zwroc uwage na operacje "wybierz" by nie byla zrodlem bledow)

*/

import java.applet.;
import java.awt.
;

public class Przyklad2 extends Applet{
TextField pole1 = new TextField();
Label l3 = new Label("=",Label.CENTER);
TextField pole2 = new TextField();
TextField suma = new TextField();
Choice operacja = new Choice();
Button oblicz = new Button("Oblicz");
public void init(){
setLayout(new GridLayout(1,1));
add(pole1);
operacja.add("wybierz");
operacja.add(" +");
operacja.add(" -");
operacja.add(" *");
operacja.add(" /");
add(operacja);
add(pole2);
add(l3);
add(suma);
}
}

ZADANIE 3
/*
uzupełnij applet tak by:
1. mozna bylo zmieniac kolory tla i kolory okręgu zgodnie z nastepeujacymiz asadami:
a. wybrac element ktorego kolor chcemy zmienic.
b. wybrac predefiniowany kolor lub wpisac wartosci R,G,B tego koloru
c. wcisnac przycisk rysuj co spowoduje zmiane kolorow
2. po wybraniu elementu odpsoednie pola r, g, b oraz kolor
powinny ustawic swoje wartosci zgodnie z biezacym kolorem elementu
(wskazowka: metody klasy Color pozwlaja na dostep do poszczegolnych skladowych)

*/

import java.applet.;
import java.awt.
;

public class Przyklad3 extends Applet{
Color kolorTla = Color.green;
Color kolorOkregu = Color.black;
Choice element = new Choice();
Choice kolor = new Choice();
TextField r = new TextField("255");
TextField g = new TextField("0");
TextField b = new TextField("0");
Button rysuj = new Button("Rysuj");
Panel panel = new Panel();

public void init(){
	setLayout(new BorderLayout());
	panel.setLayout(new GridLayout(1,1));
	add(panel,BorderLayout.NORTH);
		element.add("tło");
		element.add("okrąg");
	panel.add(element);
		kolor.add("zielony");
		kolor.add("niebieski");
		kolor.add("żółty");
	panel.add(kolor);
	panel.add(r);	
	panel.add(g);	
	panel.add(b);	
	panel.add(rysuj);
	this.setBackground(kolorTla);
}
public void paint(Graphics graf){
	graf.setColor(kolorOkregu);
	graf.fillOval(100,100,100,100);
}

}

ZADANIE 4
/*
program pozwala dodawac rysowac prostokaty i okregi o zadanych parametrach.
Przygotowane są metody pozwalajace dodawac poszczegolne klasy Prostokat i Okrag do
zmiennej Vector (klasa zachowujaca sie jak tablica o zmiennej dlugosci)
Klasy te dziedzicza po klasie abstrakcyjnej Figura copozwala wywolywac metode rysuj
niezaleznie od tego co to za klasa. Dodane sa trzy przykladowe figury w metodzie init.
Przyciski w Panelu sterowanie maja za zadanie dodac nowe figury o zadanych parametrach.
1. niech po wcisnieciu przycisku zostanie dodana figura o losowych (ale sensownych parametrach
2. uzyj okna dialogowego (przyklad: klasa OknoProstokata) do wprowadzenia parametrow figury,
(zwroc uwage na sposob wyswietlenia i zamkniecia okna - trzeba je zainplementowac!!!)

Dodaj nowy parametr w figurze (wypelniony lub nie) - metody fillXXX w klasie Graphics
Dodaj nowa figure np: Elipsę, Kwadrat lub/i odcinek

Zastanow sie w jaki sposob moznaby wykonac rysowanie tych figur myszka (bez podawania parametrow)

/
import java.util.
;
import java.applet.;
import java.awt.
;
import java.awt.event.*;
public class Przyklad4 extends Applet{
Vector figury = new Vector();
Obszar obszar = new Obszar(this);
Sterowanie sterowanie = new Sterowanie(this);
public void init(){
setLayout(new BorderLayout());
add(obszar,BorderLayout.CENTER);
add(sterowanie,BorderLayout.NORTH);
dodajProstokat(10,10,100,200,Color.red);
dodajProstokat(15,50,200,100,Color.green);
dodajOkrag(150,130,100,Color.blue);
}

public void dodajProstokat(int x, int y, int wys, int szer, Color k){
	Prostokat p =new Prostokat(x,y,wys,szer);		
	p.setKolor(k);
	figury.add(p);
}
public void dodajOkrag(int x, int y, int promien, Color k){
	Okrag p =new Okrag(x,y,promien);		
	p.setKolor(k);
	figury.add(p);
}


public void paint(Graphics g){
}

}

abstract class Figura{
int x=0;
int y=0;
Color kolor = Color.white;
Color getKolor(){
return kolor;
}

void setKolor(Color c){
	kolor = c;
}
abstract public void rysuj(Graphics g);
abstract public String toString();

}

class Prostokat extends Figura{
int wys=0;
int szer=0;

Prostokat(int x,int  y, int wys,int szer){
	this.x = x;
	this.y = y;
	this.wys = wys;
	this.szer = szer;
}

public String toString(){
	return "Prostokat o wymairach: "+szer+" x "+wys;
}
public void rysuj(Graphics g){
	g.setColor(kolor);
	g.drawRect(x,y,wys,szer);
}	

}

class Okrag extends Figura{
int promien=0;
Okrag(int x,int y,int promien){
this.x = x;
this.y = y;
this.promien = promien;
}
public String toString(){
return "Okreg o promieniu = "+promien;
}

public void rysuj(Graphics g){
	g.setColor(kolor);
	g.drawOval(x-promien,y-promien,promien,promien);
}	

}

class Sterowanie extends Panel implements ActionListener{
Przyklad4 master;
Button dodajOkrag = new Button("Dodaj okrąg");
Button dodajProstokat = new Button("Dodaj prostokąt");
Sterowanie(Przyklad4 master){
setLayout(new GridLayout(1,1));
add(dodajProstokat);
add(dodajOkrag);
this.master = master;
dodajProstokat.addActionListener(this);
dodajOkrag.addActionListener(this);

}

public void actionPerformed(ActionEvent a){
	if(a.getSource()==dodajProstokat){
		/*
		funkcje ponizej nalezy sparametryzowac losowymi (ale sensownymi) wartosciami
		uzyj np. Math.random() do generowania liczb losowych, zwroc uwage na wartosci 
		dopuszczalne.
		*/
		master.dodajProstokat(10,10,100,200,Color.red);
	}else{
		master.dodajOkrag(150,130,100,Color.blue);	
	}	
	
	//otworzenie okna dialogowego
	/* 
	OknoProstokata okno = new OknoProstokata();
	okno.setBounds(100,100,200,200);
	okno.setVisible(true);
	*/
}

}

class Obszar extends Panel{
Przyklad4 master;
Obszar(Przyklad4 master){
this.master = master;
}

public void paint(Graphics g){
	for(int i=0;i<master.figury.size();i++){
		((Figura)master.figury.get(i)).rysuj(g);
	}
}

}

class OknoProstokata extends Dialog{
Label l1 = new Label("x");
Label l2 = new Label("y");
Label l3 = new Label("wysokość");
Label l4 = new Label("szerokość");
TextField x = new TextField();
TextField y = new TextField();
TextField wys = new TextField();
TextField szer = new TextField();
Button ok = new Button("OK");
Button anuluj = new Button("Anuluj");
OknoProstokata(){
super(new Frame(),true);
setLayout(new GridLayout(5,2,10,5));
add(l1);
add(x);
add(l2);
add(y);
add(l3);
add(wys);
add(l4);
add(szer);
add(ok);
add(anuluj);

}

}

0

Prosze o pomoc jezeli jest takowa mozliwa... jutro mam poprawke z programowania obiektowego i sobie z tym nieradze... bo mialem przez pewien czas powazne problemy... jezeli jest ktos kto to potrafi prosze o pomoc

ZADANIE 1
/*
uzupełnij applet tak by:

  1. po wcisnieciu przycisku liczby zmiennoprzecinkowe wpisanew pola zostaly zsumowane a wynik zostal umieszczony w polu suma
    (podpowiedzi: uzyj metod: getText(), setText(), parsera Float.parseFloat()

*/

import java.applet.;
import java.awt.
;

public class Przyklad1 extends Applet{
TextField pole1 = new TextField();
Label l1 = new Label("Liczba 1");
Label l2 = new Label("Liczba 2");
Label l3 = new Label("Suma:",Label.RIGHT);
TextField pole2 = new TextField();
TextField suma = new TextField();
Button oblicz = new Button("Oblicz");
public void init(){
setLayout(new GridLayout(1,1));
add(l1);
add(pole1);
add(l2);
add(pole2);
add(oblicz);
add(l3);
add(suma);
}
}

ZADANIE 2
/*
uzupełnij applet tak by:

  1. po wybraniu odpowiedniej operacji (+,-,*,/) obliczenia zostaly dokonane automatycznie
    (odpowiedz: obsluga zdarzenia ItemListener)
  2. po wcisnieciu ENTER na dowolnym polu obliczenia zostaja wykonane ponownie (z nowymi parametrami)
    (odpowiedz: obsluga zdarzenia KeyListener, zwroc uwage na operacje "wybierz" by nie byla zrodlem bledow)

*/

import java.applet.;
import java.awt.
;

public class Przyklad2 extends Applet{
TextField pole1 = new TextField();
Label l3 = new Label("=",Label.CENTER);
TextField pole2 = new TextField();
TextField suma = new TextField();
Choice operacja = new Choice();
Button oblicz = new Button("Oblicz");
public void init(){
setLayout(new GridLayout(1,1));
add(pole1);
operacja.add("wybierz");
operacja.add(" +");
operacja.add(" -");
operacja.add(" *");
operacja.add(" /");
add(operacja);
add(pole2);
add(l3);
add(suma);
}
}

ZADANIE 3
/*
uzupełnij applet tak by:

  1. mozna bylo zmieniac kolory tla i kolory okręgu zgodnie z nastepeujacymiz asadami:
    a. wybrac element ktorego kolor chcemy zmienic.
    b. wybrac predefiniowany kolor lub wpisac wartosci R,G,B tego koloru
    c. wcisnac przycisk rysuj co spowoduje zmiane kolorow
  2. po wybraniu elementu odpsoednie pola r, g, b oraz kolor
    powinny ustawic swoje wartosci zgodnie z biezacym kolorem elementu
    (wskazowka: metody klasy Color pozwlaja na dostep do poszczegolnych skladowych)

*/

import java.applet.;
import java.awt.
;

public class Przyklad3 extends Applet{
Color kolorTla = Color.green;
Color kolorOkregu = Color.black;
Choice element = new Choice();
Choice kolor = new Choice();
TextField r = new TextField("255");
TextField g = new TextField("0");
TextField b = new TextField("0");
Button rysuj = new Button("Rysuj");
Panel panel = new Panel();

public void init(){
setLayout(new BorderLayout());
panel.setLayout(new GridLayout(1,1));
add(panel,BorderLayout.NORTH);
element.add("tło");
element.add("okrąg");
panel.add(element);
kolor.add("zielony");
kolor.add("niebieski");
kolor.add("żółty");
panel.add(kolor);
panel.add(r);
panel.add(g);
panel.add(b);
panel.add(rysuj);
this.setBackground(kolorTla);
}
public void paint(Graphics graf){
graf.setColor(kolorOkregu);
graf.fillOval(100,100,100,100);
}
}

ZADANIE 4
/*
program pozwala dodawac rysowac prostokaty i okregi o zadanych parametrach.
Przygotowane są metody pozwalajace dodawac poszczegolne klasy Prostokat i Okrag do
zmiennej Vector (klasa zachowujaca sie jak tablica o zmiennej dlugosci)
Klasy te dziedzicza po klasie abstrakcyjnej Figura copozwala wywolywac metode rysuj
niezaleznie od tego co to za klasa. Dodane sa trzy przykladowe figury w metodzie init.
Przyciski w Panelu sterowanie maja za zadanie dodac nowe figury o zadanych parametrach.

  1. niech po wcisnieciu przycisku zostanie dodana figura o losowych (ale sensownych parametrach
  2. uzyj okna dialogowego (przyklad: klasa OknoProstokata) do wprowadzenia parametrow figury,
    (zwroc uwage na sposob wyswietlenia i zamkniecia okna - trzeba je zainplementowac!!!)

Dodaj nowy parametr w figurze (wypelniony lub nie) - metody fillXXX w klasie Graphics
Dodaj nowa figure np: Elipsę, Kwadrat lub/i odcinek

Zastanow sie w jaki sposob moznaby wykonac rysowanie tych figur myszka (bez podawania parametrow)

/
import java.util.
;
import java.applet.;
import java.awt.
;
import java.awt.event.*;
public class Przyklad4 extends Applet{
Vector figury = new Vector();
Obszar obszar = new Obszar(this);
Sterowanie sterowanie = new Sterowanie(this);
public void init(){
setLayout(new BorderLayout());
add(obszar,BorderLayout.CENTER);
add(sterowanie,BorderLayout.NORTH);
dodajProstokat(10,10,100,200,Color.red);
dodajProstokat(15,50,200,100,Color.green);
dodajOkrag(150,130,100,Color.blue);
}

public void dodajProstokat(int x, int y, int wys, int szer, Color k){
Prostokat p =new Prostokat(x,y,wys,szer);
p.setKolor(k);
figury.add(p);
}
public void dodajOkrag(int x, int y, int promien, Color k){
Okrag p =new Okrag(x,y,promien);
p.setKolor(k);
figury.add(p);
}

public void paint(Graphics g){
}
}

abstract class Figura{
int x=0;
int y=0;
Color kolor = Color.white;
Color getKolor(){
return kolor;
}

void setKolor(Color c){
kolor = c;
}
abstract public void rysuj(Graphics g);
abstract public String toString();
}

class Prostokat extends Figura{
int wys=0;
int szer=0;

Prostokat(int x,int y, int wys,int szer){
this.x = x;
this.y = y;
this.wys = wys;
this.szer = szer;
}

public String toString(){
return "Prostokat o wymairach: "+szer+" x "+wys;
}
public void rysuj(Graphics g){
g.setColor(kolor);
g.drawRect(x,y,wys,szer);
}
}

class Okrag extends Figura{
int promien=0;
Okrag(int x,int y,int promien){
this.x = x;
this.y = y;
this.promien = promien;
}
public String toString(){
return "Okreg o promieniu = "+promien;
}

public void rysuj(Graphics g){
g.setColor(kolor);
g.drawOval(x-promien,y-promien,promien,promien);
}
}

class Sterowanie extends Panel implements ActionListener{
Przyklad4 master;
Button dodajOkrag = new Button("Dodaj okrąg");
Button dodajProstokat = new Button("Dodaj prostokąt");
Sterowanie(Przyklad4 master){
setLayout(new GridLayout(1,1));
add(dodajProstokat);
add(dodajOkrag);
this.master = master;
dodajProstokat.addActionListener(this);
dodajOkrag.addActionListener(this);

}

public void actionPerformed(ActionEvent a){
if(a.getSource()==dodajProstokat){
/*
funkcje ponizej nalezy sparametryzowac losowymi (ale sensownymi) wartosciami
uzyj np. Math.random() do generowania liczb losowych, zwroc uwage na wartosci
dopuszczalne.
*/
master.dodajProstokat(10,10,100,200,Color.red);
}else{
master.dodajOkrag(150,130,100,Color.blue);
}

  //otworzenie okna dialogowego
  /* 
  OknoProstokata okno = new OknoProstokata();
  okno.setBounds(100,100,200,200);
  okno.setVisible(true);
  */

}
}

class Obszar extends Panel{
Przyklad4 master;
Obszar(Przyklad4 master){
this.master = master;
}

public void paint(Graphics g){
for(int i=0;i<master.figury.size();i++){
((Figura)master.figury.get(i)).rysuj(g);
}
}
}

class OknoProstokata extends Dialog{
Label l1 = new Label("x");
Label l2 = new Label("y");
Label l3 = new Label("wysokość");
Label l4 = new Label("szerokość");
TextField x = new TextField();
TextField y = new TextField();
TextField wys = new TextField();
TextField szer = new TextField();
Button ok = new Button("OK");
Button anuluj = new Button("Anuluj");
OknoProstokata(){
super(new Frame(),true);
setLayout(new GridLayout(5,2,10,5));
add(l1);
add(x);
add(l2);
add(y);
add(l3);
add(wys);
add(l4);
add(szer);
add(ok);
add(anuluj);

}
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1