Tryby graficzne

0

Witam!
W pascalu wiem że istnieją tryby graficzne, dzięki czemu możliwe jest zrobienie obłsugi rozdzielczości obsługa ort!. Niewiem czy można to zastosować do zrobienia systemu operacyjnego (proste nakładki na dos). Ale niewiem czy takie tryby istnieją w c/c++. Jak skombinować takie tryby (jakieś biblioteki?), jak je użyć aby moliwe było zrobienie prostego <ort>pilpitu </ort>(jakiś kolor tła w odpowiedniej rozdzielczości). Jak macie to wrzućcie jakiś kodzik.
PS. jaki kompilator użyć, skąd go <ort>wziąźć </ort>i jak go zainstalować
Pozdrawiam i z góry dziękuje. :-)

// czy odróżniasz OS od nakładki na OS? - ŁF

0

jeśli mówisz o BGI to Borland C++ 3.1 bo bodajże juz 5.0 nie ma bibliotek BGI tu masz przykładziki:
http://4programmers.net/view.html?id=74

a bc++ na <url>www.cepa.prv.pl</url> (przynajmniej był)

0

TwórcoOS najpierw trzeba mieć UL/PASIEKĘ.

Nie rozumiem o co ci chodzi? O jakie tryby graficzne?
To co mówisz można zrealizowąc przy pomocy Asemblera, bodajże przerwanie 0x10 (chociaż raczej się mylę).

Jednak podsatwowym warunkiem jest używanie go w ring0 (czysty dos)

0

no właśnie był, próbowałem sciągnąc z www.cepa.prv.pl to mi <font color="white">nieidzie</span>. Może wiecie skąd indziej sciągnąć. A tak <font color="white">à propos</span> to mam pytanko, czy <font color="white">wogue</span> da się zrobić szybki systemik (grafika szybko się ładuje) w c lub c++

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1