Jeśli masz drugą tablicę, np. tab to możesz napisać:
Move(tekst, tab, 6); //przenosi 6 bajtów z tekst do tab
hmm... ok, thx, czyli mniej więcej jest tak samo jak w Delphi.
Co do tego Move to tak trochę nie wiadomo o co mi chodzi
więc wytłumaczę. Chodzi o ten cały struct. Dostałem link
od Szymka do opisu protokołu GG i tam wszystkie pakiety
opisywane są w ten sposób:
struct jakas_nazwa {
int zmienna1;
int zmienna2;
//itd...
}
no i zachodzę w głowę, po co to jest pisane w ten sposób ?
Można by napisać: pakiet zawiera następujące pola itd...
więc chyba struct ma jakieś znaczenie w C i może deklaracja
takiej struktury jest pomocna w pisaniu programu...
Wymyśliłem sobie że struct to jest to samo co record
i ma to ułatwiać odczytanie/zapisanie danych z/do gniazda
no bo jak chcemy odczytać pakiet z dwoma integerami
to wystarczy:
type
TRec = record
zmienna1 : Integer;
zmienna2 : Integer;
end;
a potem przy odbieraniu
var
Rec : TRec
begin
Socket.ReceiveBuf(Rec, SizeOf(Rec));
end;
no i w przypadku takiego rekordu to ma sens ale kiedy
pojawia się w rekordzie:
char tekst[]; czyli Array of Char;
to po takiej operacji, zostały by pewnie odczytane
do pola tekst tylko 4 bajty, przynajmniej w Delphi
i dla tego zastanawiam się czy może w C++ było by
inaczej ? bo jeśli nie to po diabła wypisują te
structy w dokumentacji ... ?
Tak się zastanawiam czy ktoś mnie zrozumie... :-D