...moduł graficzny do c++???

0

Oj, przydało by mi się coś takiego... właśnie piszę gierkę pod DOS (dopiero zaczynam się uczyć pisania pod Windows) i mam taki problem, że w Dev-C++ 4.0 nie chcą mi się skompilować żadne wstawki assemblerowe :(. W związku z tym pytam: w jaki sposób mogę zainicjować jakiś tryb graficzny (za pomocą np. przerwań) i jak postawić punkt określonego koloru w jakimś miejscu ekranu? W TP wszystko było spoko - tam piszę normalną wstawkę, ale tu to już nie mam pojęcia co robić...

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam!

0

A jak wpisujesz wstawki :
[code]asm {

}[/code]
czy
[code]asm
{

}[/code]
?

0

A jak wpisujesz wstawki :
[code]asm {

}[/code]
czy
[code]asm
{

}[/code]
?

próbowałem tak i tak (słyszałem że to też różnica), ale gó... nic z tego :)

0

Spróbuj innego kompilatora np. borland 3.x. Jest 16-bitowy więc na pewno pójdzie. Możesz też spróbować DJGPP z allegro.

0

W nowych kompilatorach ( na pewno vc++ ) nie wiem czy w djgpp , ale chyba też możesz zapomnieć o grafice pisanej pod asm . Musisz sie przerzucić albo na stare 16 bitowe kompilatory dosowe , bc 3.1 , turbo c itp , albo na nowe visuale i direct 3d / open gl

0

CZe spróbuj zamiast asm napisać _asm albo __asm

0

już nawet ściągnąłem sobie kurs pisania gier pod directdraw. ale dev-c++ nie ma chyba bibliotek do directx. może da się je skądś ściągnąć? i czy do pisania gier pod directx jest potrzebna duża wiedza nt. pisania dla windows? dopiero uczę się c++ i o pisaniu dla windows nie wiem zbyt dużo...

0

Pobierz sobie uaktualnienia w DevCPP, a na pewno znajdą się pakiety od OpenGL'a i/lub Allegro. Jeśli chcesz pisać gierkę 3d, to stanowczo polecam OpenGL'a, a jeśli nie, to uzyj allegro... obie biblioteki są łatwe w obsłudze, więc większych problemów być nie powinno...

0

http://stud.wsi.edu.pl/~sistudem/Newsy.html

Z tej strony mozesz od podstaw nauczyc sie C++, jest tez kurs podstaw WinApi, DirectDraw, Direct3D no i biblioteki DirectX 8 dla srodowiska DevC++. Polecam ta strone wszystkim :-)

0

Ojoj asm w dev-c++ !!?? ehh ludzie macie allegro. Jak piszeszz gierke 2d to w sumie najlepsze jest allegro bo pod winda uzywa directx a poza tym ma cala mase najrozniejszych funkcji plus narzedzia to pakowania plikow z grafa, muza w jeden pliczek.

0

Z tej strony mozesz od podstaw nauczyc sie C++, jest tez kurs podstaw WinApi, DirectDraw, Direct3D no i biblioteki DirectX 8 dla srodowiska DevC++. Polecam ta strone wszystkiem :-)

Moze troche offtopic ale mam pytanie. Czemu pliki zasobow, gdzie zasoby posiadaja style nie chca sie kompilowac pod DevC++ ?
Poza tym niektorzy pisza, ze DevC++ ma swietny edytor zasobow a ja nie wiem jak go uruchomic :( Czy moja wersja 4.9.8.0 jest za stara ?

0

A dodales w pliku *.rc na poczatku:
#include <windows.h>
??

0

A dodales w pliku *.rc na poczatku:
#include <windows.h>
??

Hihi, dziala :D Co za dziwny kompilator [diabel]
Dziekuje.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1