Hej, przypisuję pusty wskaźnik do każdego elementu tablicy:
#include <iostream>
#include <iomanip>
#include <fstream>
#include <string>
using namespace std;
class Person
{
public:
Person()
{
}
};
class Table
{
public:
int count;
int size;
Table(int s)
{
count = 0;
size = s;
Person** arr = new Person * [size];
for (int i = 0; i < size; i++)
{
arr[i] = nullptr;
}
}
};
int main()
{
Table t(2);
return 0;
}
ale zamiast tego chciałbym utworzyć tablicę wskaźników, wskazujących jednowymiarowe tablice czyli coś w stylu:
- alokuję tablicę wskaźników liczącą 'w' elementów:
int **tab = new int *[w]; - następnie w pętli alokuję 'w' tablic int po 'k' elementów każda i przypisuję ich adresy elementom tablicy tab:
for ( int i = 0; i < w; ++i ) tab[i] = new int [k];
To czy takie rozwiązanie jest w ogóle akceptowalne w przypadku zmiennych obiektowych klasy?
Table(int s)
{
count = 0;
size = s;
int k = 2;
Person** arr = new Person * [size];
for (int i = 0; i < size; i++)
{
arr[i] = new Person[k * (i + 1)]; //specjalnie tak dałem żeby tablice miały różne rozmiary, Czyli miałbym [0,0][0,1]
[1,0][1,1]
[2,0][2,1]
[3,1]
}
}
};