obiekt podążający za myszką sfml

0

Dzień dobry, mam problem aby zrobić program w którym obiekt będzie podążał za ruchem myszki (bez klikania).
implementacja myszki:

Vector2i pozycjamyszy;
Vector2f pozycjamyszkiokno;

update myszki:
void gra::updatemouse()
{
	this->pozycjamyszy = Mouse::getPosition(*this->okno);
	this->pozycjamyszkiokno = this->okno->mapPixelToCoords(this->pozycjamyszy);
}

implementacja obiektu:
RectangleShape kropka;

void gra::initkropka()
{
	this->kropka.setSize(Vector2f(100.f,100.f));
	this->kropka.setPosition(pozycjamyszkiokno.x,pozycjamyszkiokno.y);
	this->kropka.setOutlineColor(Color::Green);
	
}

i nie wiem jak to zrobić aby ten obiekt poruszał się po okienku za myszką..... próby implementacji ruchu skończyły się jedynie tym że poruszał się w dół/górę/lewo/prawo ale robił to samoczynnie.

0

Musisz w każdej klatce do pozycji obiektu dodać odpowiednio przeskalowaną różnicę wektorów:

kropkaPos += normalized(myszPos - kropkaPos) * czasKlatki * predkoscPodazania;

Pamiętaj, że normalizowany wektor musi mieć niezerową długość!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1